Jump to content

nye stempler


xXx

Recommended Posts

Er som topic sier på jakt etter nye stempler til min cosworth motor.

Men hvor finner eg mahle eller wossner stempler eller andre KVALITETS stempler

med denne spec.???????

+0.50 overdim

7.2:1 comp

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

godt nok har en kammarat wössner i hans 424hk 2wd ( std komp) men syntes der er mange negative kommentare omkring holdbarheden omkring netop wössner. jeg har dog ingen hands on erfaring omkring dette.

Link to comment
Share on other sites

Vi har solgt wössner stempel i snart 4 år uten att vi har hørt noe om dårlig kvalitet.

 

EBB har vel kjøpt eit titalls sett uten att ej har hørt noen klager.

 

Men wössner hadde ikkje med så lav comp som du var ute etter..

 

Men kan levere Stempler fra Cosworth med Spec under.

 

Ca 1-2 uker bestilling tid denne dimmensjone du skriver over.

 

Pris er 6995 inc mva pr sett

 

Part No. 20021952

Engine typ YB

OE Bore size 90.82mm

Bore sizes available 90.82mm / 91.07mm / 91.32mm / 91.57mm

Engine CC 1993cc / 2004cc / 2016cc / 2027cc

Stroke 76.95mm

Cosworth Comp. ratio 7.6:1

OE Comp. ratio 8.0:1

Comp. height 40.8mm

Valve per Cylinder 4

Cylinders 4

Reccomended Piston to Bore clearance 0.08

Link to comment
Share on other sites

Så du kan skaffe stempler fra cosworth med 7.2:1 til 4x4 motor men da var det 1-2 uker bestillings tid ????

Dette er med stempel ringer osv for ca 7 høvdinger ?

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som bearbeider forbrenningsrom for å øke volumet i forbrenningsrommet?

Går jo an å åpne litt rundt både innsug- og eksosventiler ut mot sylinder, samtidig så økes det noen prosent på flowkapasitet, pga mindre strupevirkning.

Er jo ikke akurat det mest gunstige forbrenningsmessig med ned-dreide stempler og stor klemspalte.

Litt mer jobb enn å dreie ned stempler men en vinn-vinn situasjon med gunstigere forbrenning og øket flowkapasitet.

Har gjort dette på endel sugemotorer og med testing i flowbenk så har det vært en økning i flow på 5-8% på middlere ventilløft, i mange tilfeller.

pleier å bruke topp-pakningen som mal på hva som maksimalt kan fjernes i ytterkant.

Har laget noen formstål til å sette på Serdifresen, som gir fin radius.

Link to comment
Share on other sites

Så du kan skaffe stempler fra cosworth med 7.2:1 til 4x4 motor men da var det 1-2 uker bestillings tid ????

Dette er med stempel ringer osv for ca 7 høvdinger ?

 

7.6:1 Står det. Bruker du 2wd topp blir dette ca 7.4:1.

 

CP lager stempler med 7.2 i komp hvis du trenger..

 

Edit: Ser nå at han skriver han kan skaffe i komp du trenger så glem alt hehe..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

7.6:1 Står det. Bruker du 2wd topp blir dette ca 7.4:1.

 

CP lager stempler med 7.2 i komp hvis du trenger..

 

Edit: Ser nå at han skriver han kan skaffe i komp du trenger så glem alt hehe..

 

Du har rett først Tore.Hadde ikkje til annet enn 8:1 og 7,6:1 som skrevet over..

 

Ca 1-2 uker levering tid ja.kommer ann på om min levrandør har rette dim på lager.

 

Var litt stresset når ej skrev det så ble kansje litt uklart..

 

Holder på og få alle stempel fra wössner og Cosworth i nettbutikken,men tar desverre mer tid enn ej trudde pga alt for lite timer i døgnet..

Link to comment
Share on other sites

Du har rett først Tore.Hadde ikkje til annet enn 8:1 og 7,6:1 som skrevet over..

 

Ca 1-2 uker levering tid ja.kommer ann på om min levrandør har rette dim på lager.

 

Var litt stresset når ej skrev det så ble kansje litt uklart..

 

Holder på og få alle stempel fra wössner og Cosworth i nettbutikken,men tar desverre mer tid enn ej trudde pga alt for lite timer i døgnet..

 

Får du 136mm råde/stepel komboen og?

Link to comment
Share on other sites

Eg vil bestille slike stempler fra coswrth av deg eg med 7.6:1 comp å 91.32 dim.

men finner disse ikkje i nettbutikken din noen anna måte eg kan bestille dei av deg?????

Det er komplett sett med stempel ringer osv ????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Eg vil bestille slike stempler fra coswrth av deg eg med 7.6:1 comp å 91.32 dim.

men finner disse ikkje i nettbutikken din noen anna måte eg kan bestille dei av deg?????

Det er komplett sett med stempel ringer osv ????

 

 

Hei

 

Send mej en E-Post til Support@909motorsport.no eller vent til senere ikveld så skal ej få lagt dei i nettbutikk..

 

Dei leverest både i std comp høyde og med comp høyde til 136 mm råder..

Link to comment
Share on other sites

Da er stempel lagt til i nettbutikk

 

Std lengde på råder

 

http://www.909motorsport.no/products/cosworth-yb-4x4-20l-16v-turbo-forged-piston-kit-low-comp-761

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

136 mm Råder

 

http://www.909motorsport.no/products/cosworth-yb-4x4-20l-16v-turbo-wrc-slipper-forged-piston-kit-low-comp-761

 

 

For bestilling så må det gjørest i Nettbutikk for att min skjøre hukommelse skal huske alt iløpet av en dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg står fremdeles for det jeg sa i den tråden. Mine Wössner er like gode to år etter..

 

jeg siger heller ikke noget negativt, min kammarat som køre med dem har heller ingen problemer. men ved at der har været nogle stykker her i dk som har haft problemer med at de blev ovale (mere en de skal være)

 

men er det pga forkerte tolerancer så er det bestemt en ting at være opmærksom på.

Edited by møffe
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også god erfaring med Wøssner stempler både til bil og MC.

De har bra utvalg , og det har vært grei lev. tid også

De lager også stempler til Kawasaki sine gamle trippel totaktere, og disse holder meget bra, selv under ekstreme forhold i dragracing.

Edited by Sierra"2.0iS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...