torstein Posted July 1, 2012 Posted July 1, 2012 Har slikt:http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=7196&osCsid=9ashgp9ukn74e3qsv1bejcula4Og slikt:http://www.burtonpower.com/tca4r.html Hvor finner jeg de 2 uniball stagene fra stabstag til tca? Dette må sveises feste på tca?
alelys Posted July 1, 2012 Posted July 1, 2012 (edited) Dette som er planen? Edited July 1, 2012 by alelys
a.nilsen Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 Lag de vesentlig kortere enn de på bilde iallefall. Knivene bør stå horisontalt når bilen står i rett høyde på bakken.Jeg lagde egne. Satt bare to hunner sammen med en 12-9 bolt jeg kappa imellom. Blir ikke in-situ men skal jo ikke klå på disse hele tida.Fant ett sett herhttp://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=7195&osCsid=5dak9jrm1sho669h768sv2d475 Men tror bilde juger litt. Tror det sånne klemmer i ene enden for å "klype" rundt det orginale stabstaget og uniball i andre enden. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
twin turbo Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 (edited) Lag de vesentlig kortere enn de på bilde iallefall. Knivene bør stå horisontalt når bilen står i rett høyde på bakken.Jeg lagde egne. Satt bare to hunner sammen med en 12-9 bolt jeg kappa imellom. Blir ikke in-situ men skal jo ikke klå på disse hele tida.Fant ett sett herhttp://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=7195&osCsid=5dak9jrm1sho669h768sv2d475 Men tror bilde juger litt. Tror det sånne klemmer i ene enden for å "klype" rundt det orginale stabstaget og uniball i andre enden. nei det er den typen der. eg har den på min så det stemmer. Edited July 2, 2012 by twin turbo trehjulsykel
torstein Posted July 2, 2012 Author Posted July 2, 2012 Lag de vesentlig kortere enn de på bilde iallefall. Knivene bør stå horisontalt når bilen står i rett høyde på bakken.Jeg lagde egne. Satt bare to hunner sammen med en 12-9 bolt jeg kappa imellom. Blir ikke in-situ men skal jo ikke klå på disse hele tida.Fant ett sett herhttp://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=7195&osCsid=5dak9jrm1sho669h768sv2d475 Men tror bilde juger litt. Tror det sånne klemmer i ene enden for å "klype" rundt det orginale stabstaget og uniball i andre enden. Husker du hvilken størrelse? så slipper jeg å kjøre helt til verkstedet for å måle eventuelt forslag en grei plass å bestille fra i norge.
a.nilsen Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 Aner ikke hvilken dim det er på de kniva der. Jeg har sellholm kniver, med adapter ledd i enden, så det blir M10 uniballs. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted July 2, 2012 Author Posted July 2, 2012 nei det er den typen der. eg har den på min så det stemmer. følger festene til tca med der?
twin turbo Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 følger festene til tca med der? ja var med lenger skruer og hylser. trehjulsykel
torstein Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 ser dette riktig ut med shims osv? Men fikk ett problem. og det er at stabstag går i bunnpanne. må jeg shimse festene ned?
twin turbo Posted May 13, 2013 Posted May 13, 2013 kva motor har du? 2wd cos går fint, men 4x4 må bygges ned. Men ser du har 2wd travers da... ellers såg det ikkje galt ut. trehjulsykel
a.nilsen Posted May 13, 2013 Posted May 13, 2013 Er det bilde som juger eller står kniva rett til værs? De bør stå ca i vater når bilen står på bakken.Er de for lange bør lenkarmene kortes.Ellers ser det bra ut, men butter det i panna må den shimses ned selvfølgelig. Holder kanskje om du bygger ned med ett flattjern på 3-6mm? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RsMuffe Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 a.nilsen: bare til info, så er det selve røret som bestemmer hvor mye stivt det blir(for kjøpt løse rør,for å bytte). "knivene" her har ikke annet oppgave enn å være holdere/fester. dette settet fra rallydesign osv. er ikke samma som knivstag settet fra selholm, hvor knivene fåes i forskjelling lengder og moment.
Cosworth Racing1 Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 Er det bilde som juger eller står kniva rett til værs? De bør stå ca i vater når bilen står på bakken.Er de for lange bør lenkarmene kortes.Ellers ser det bra ut, men butter det i panna må den shimses ned selvfølgelig. Holder kanskje om du bygger ned med ett flattjern på 3-6mm? Problemet på 4wd er ikke at det tar ani bunnpannen. Problemet er at det tar ani skruen til servopumpen ser dette riktig ut med shims osv? Men fikk ett problem. og det er at stabstag går i bunnpanne. må jeg shimse festene ned? Mitt tok i undersiden av servopumpen.. Har du tatt det langt nok frem?Måtte sveise inn et firkantrør for å få det ned i riktig høyde. Må gjøre noe lignende du også. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
twin turbo Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 her ser du ca kor det skal stå. Når beint treffer det ca plant med infestinger til tca. staget bør vere så rett som mulig sjølv om det er staget som er fjørende, da dette går på kraft ganger arm prinsipet... trehjulsykel
a.nilsen Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 a.nilsen: bare til info, så er det selve røret som bestemmer hvor mye stivt det blir(for kjøpt løse rør,for å bytte). "knivene" her har ikke annet oppgave enn å være holdere/fester. dette settet fra rallydesign osv. er ikke samma som knivstag settet fra selholm, hvor knivene fåes i forskjelling lengder og moment.Den er grei, men det har ingenting å si for det jeg påpeker. Sier seg selv om man tenker på det. staget bør vere så rett som mulig sjølv om det er staget som er fjørende, da dette går på kraft ganger arm prinsipet... Få kreftene dit det skal, rett og slett. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now