Jump to content

mondeo 2001 1,8 bensin. sentrallås problem


balltusen

Recommended Posts

hei hei venner :rolleyes: Min sentrallås har virket nå og da på min pasasjerside foran. Den siste tiden har den vært heeelt død. NB den sentrallåsen på pasasjersiden har alltid virket "treeeg" fra dag en. Er det noen triks som kan gjøres for å finne ut hva som er galt? Bruker jeg knappene på fjernkontrollen er pasasjersiden helt død.

bruker jeg knappene på nøkkelen er pasasjersiden også helt død.(foran) alle di andre dørene virker 100%

 

Ser det er en kontakt bak dørtrekket. 4 ledninger som går opp til låsekassen. Har ikke klart å få denne kontakten av enda.

trankt som f...

 

Men ellers hva kan dette være som er feilen? :whistling: noen som vet om noen triks for sentrallåsproblemet? og feilsøking?

hilsen Balltusen

Link to comment
Share on other sites

hei i gjen. Tror det kan være låsekassen jeg også,men lurer på om det går an å måle seg frem på den kontakten som går inn til låsekassen? Men først skal jeg koble fra koblingen i døra som andre har gjort (den runde ved dørhengselet) Men koster en låskasse 18oo kr? ja da prøves alt før den byttes ja <_<

Link to comment
Share on other sites

var i kontakt med et fordverksted. Jeg fortalte problemet og hvordan låsen hadde oppført seg den siste tiden.

Ente så er det låsekassen eller multikontakten i døren. (inn mot hengselet på døren)

Prøvde i dag å ta av multikontakten. dvs vri den og dra ut. Umulig å få løs!! går tregt rundt men klarer ikke frigjøre den.

Må jeg da kleav bilen innvendig for å få den fraverandre eller må jeg bruke makt?? noen som har vært bort i dette??

kunne være irr i denne kontakten ble jeg fortalt.... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...