Jump to content

Fusking


Guest Lothar

Recommended Posts

Guest Lothar

Hei..

Det skjer noe rart med bilen min, jeg kan kjøre langt om lenge, og lenger enn langt, men plutselig begynner den å fuske og all effekt er liksom vekke når jeg trokker speeden i bånn.

Hvis jeg tar av tenninga og tar den på igjen er bilen helt fin igjen.

Så kjører jeg et stykke til, så er den like ******.

Det er sykt irriterende, noen som vet hva det kan være?

Jeg har skiftet:

Plugger

Pluggledninger

Fordelerlokk

Rotor

&

Renset innsprøytning

Renset sensor på innsprøytning.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

90 modell Sierra OHC

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrasedan

Det hadde vært interessant å få vite...har en kompis som er plaget av akkurat det samme...har prøvd det meste, nesten, uten å finne ut av det!

Link to comment
Share on other sites

Guest lillefot

har du prøvd å sjekke eller bytte bensintrykksregulatoren?

 

sjekke om den fjæra går tilbake om du skjønner.. jeg hadde fuskingsproblem på bilen min, da jeg bytta denne ble den ok..

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar
tenningen kan stå feil.. hadde dette på min gamle. tenningen skal stå på fra 8 grader til 12 grader fortenning. 10 er helt fint

 

Hadde den ikke fusket hele tiden om den var feil?

 

Det skjer bare jo bare noen ganger på meg..

Hvis jeg f.eks kjører i 80km/t veldig lenge.. Samme turtall lenge, da driter den seg.

Hvis jeg herjer med den så pleier det ikke å skje så ofte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar
har du prøvd å sjekke eller bytte bensintrykksregulatoren?

 

sjekke om den fjæra går tilbake om du skjønner.. jeg hadde fuskingsproblem på bilen min, da jeg bytta denne ble den ok..

 

Det har jeg ikke prøvd.

 

Hvor sitter den saken?

 

Det kan ikke ha noe med denne å gjøre da? >

 

Den sensoren på venstre side der.

Link to comment
Share on other sites

Guest fordsierra2.0is
har du prøvd å sjekke eller bytte bensintrykksregulatoren?

 

sjekke om den fjæra går tilbake om du skjønner.. jeg hadde fuskingsproblem på bilen min, da jeg bytta denne ble den ok..

 

Det har jeg ikke prøvd.

 

Hvor sitter den saken?

 

Det kan ikke ha noe med denne å gjøre da? >

 

Den sensoren på venstre side der.

 

 

Tomgangsregulatoren? Tvilsomt at det er den.. Kan det ikke være at det er galt med en føler sånn at motorstyringen går i nødmodus?

Link to comment
Share on other sites

tenningen kan stå feil.. hadde dette på min gamle. tenningen skal stå på fra 8 grader til 12 grader fortenning. 10 er helt fint

 

Hadde den ikke fusket hele tiden om den var feil?

 

Det skjer bare jo bare noen ganger på meg..

Hvis jeg f.eks kjører i 80km/t veldig lenge.. Samme turtall lenge, da driter den seg.

Hvis jeg herjer med den så pleier det ikke å skje så ofte.

 

ikke hele tiden, bare når du planter pedalen i bånn. men når du har beskrevet det sånn som nå, så kan det være bensintrykksregulatoren

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

kan nok en gang si noe her jeg , (sagt det i flere tråder)

har hatt dette problemet selv for ei periode tilbake.

 

først:

av og til når det passet bilen så begynte den som du beskriver (ingen effekt, dvs 3 sylindrer tipper jeg?) så..skrur du av å skrur den på igjen, da er den heilt normal..du vet aldri når det skjer liksom..viss du har samme symptomet som jeg hadde så vil dette bli verre etter hvert, og når den blir på sitt verste med det symptomet, da vil den begynne å gå på 3sylindrer når den har blitt varm, og til slutt så vil ikke den starte....

 

jeg hadde da skifta plugger, ledninger, rotor, fordelerlokk ..men d hjalp ikke.

Det som hjalp til slutt å sist var en snill fyr her ( cosworth4x4? trur jeg var nicket hans) fikk kjøpe hannes gamle fordeler, på den sitter vel tenningsmodulen...

så vakje det mer problem...

 

om du ikke kommer fram til noe som helst, så kan du alltids finne en på høggern elr no å teste ut..skader vel ikke..men tru meg, er det samme problemet som jeg hadde så blir det gradvis verre..

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar

Takk for svar, 2.0Fordsierra.

 

Det er nok samme problem, det har blitt værre i det siste.

Det skjer oftere og oftere.

 

Jeg tester ut det.

Bør jeg kjøpe tenningsmodul av samme type jeg har nå eller den som er på de litt eldre sierra?

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

fordeler og tenningsmodul har vel mye og si her kanskje men jeg har vel hatt noe av samme problem på en is jeg hadde og der vaska jeg den føleren som sitter på venstresia av innsuget(som vist på bildet) i bensin eller diesel og da blei min fin vaffal..skader jo ikke og prøve.det er jo det billigste og raskeste alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar
fordeler og tenningsmodul har vel mye og si her kanskje men  jeg har vel hatt noe av samme problem på en is jeg hadde og der vaska jeg den føleren som sitter på venstresia av innsuget(som vist på bildet) i bensin eller diesel og da blei min fin vaffal..skader jo ikke og prøve.det er jo det billigste og raskeste alternativet.

 

Har prøvd å vaske den, men ikke i bensin. Brukte noe tynner-greier.

Prøvde å bytte den også faktisk, tok en føler fra en gammel is-manifoil jeg har.. hehe det ble ikke så bra, den var litt jalla så bilen sveiv på 3000 omdr hele tiden :P

 

Jeg prøver på bensin ei gang.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
Takk for svar, 2.0Fordsierra.

 

Det er nok samme problem, det har blitt værre i det siste.

Det skjer oftere og oftere.

 

Jeg tester ut det.

Bør jeg kjøpe tenningsmodul av samme type jeg har nå eller den som er på de litt eldre sierra?

 

se om du finner en på forumet her..sikker på at 4x4cosworth har en til :)

betalte rundt 500 for min..har funket fint i 4 mnd no , så jeg er fornøyd med kjøpet..på ford hørte jeg og der kostet kun tenningsmodulen rundt 500 kr..

 

jeg kjøpte vel av samme type som jeg hadde, samme årsmodell av bil og alt..men trur da det skal spille lite rolle siden vi har samme motor? men jeg er litt usikker der, vil ikke utale meg heilt

 

og en ting til: tomgangsregulatoren tviler jeg sterkt på at det er, min var forsåvidt kobla ut i en mnd bare fordi den jaga på tomgang..d var irriterende:)

så da brukte jeg den skruen som står på spjeldet til å regulere tomgangen med.

Men ikke gjør dette før du høyst må, grunnet når bilen er kald så måå du holde gassen inne ellers dør bilen ut veldi lett, kan bli farlig i kryss og sånt:)

Link to comment
Share on other sites

Guest ulagutt

Prøv å kobl bensinslangen utenom bensinfilteret,eller sett på et universalfilter på slangen.Kan være dårlig gjennomstrømming i filteret.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar
Takk for svar, 2.0Fordsierra.

 

Det er nok samme problem, det har blitt værre i det siste.

Det skjer oftere og oftere.

 

Jeg tester ut det.

Bør jeg kjøpe tenningsmodul av samme type jeg har nå eller den som er på de litt eldre sierra?

 

se om du finner en på forumet her..sikker på at 4x4cosworth har en til :)

betalte rundt 500 for min..har funket fint i 4 mnd no , så jeg er fornøyd med kjøpet..på ford hørte jeg og der kostet kun tenningsmodulen rundt 500 kr..

 

jeg kjøpte vel av samme type som jeg hadde, samme årsmodell av bil og alt..men trur da det skal spille lite rolle siden vi har samme motor? men jeg er litt usikker der, vil ikke utale meg heilt

 

og en ting til: tomgangsregulatoren tviler jeg sterkt på at det er, min var forsåvidt kobla ut i en mnd bare fordi den jaga på tomgang..d var irriterende:)

så da brukte jeg den skruen som står på spjeldet til å regulere tomgangen med.

Men ikke gjør dette før du høyst må, grunnet når bilen er kald så måå du holde gassen inne ellers dør bilen ut veldi lett, kan bli farlig i kryss og sånt:)

 

Var det denne du byttet?

post-8372-130748409443_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

stemmer det, det skal sitte en tenningsmodul på siden også? der du kobler inn sånn svart plugg på en måte..men ja..er denne

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar

Fucked up!

Jeg bytta hele den fordeleren som jeg viste bilde av over..

Det ble ikke akurat bedre.

Fusker bare enda oftere nå.

Kan det være noe anna som er feil eller er det bare den delen jeg satt på som er enda værre enn den jeg hadde fra før av?

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO

Regner med at du har en injectionmotor? Isåfall...bytt luftmengdemåleren...kan banne på at det er den som lager hel****!

Link to comment
Share on other sites

Guest SierraRåneren

kjørte heim sierraen til en kamerat som handla for et par uker siden....

sveiv og starta greit, men når jeg tråkka gassen i gulvet og turtallet kom opp på rudt 4000 bare harka motoren... merkelige greier... is motor tror jeg, ohc med innsprøytning, 88 modell

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...