Jump to content

Fusking


Guest Lothar

Recommended Posts

Guest zr50sl

ehh ser du har en 90 mod,men du sier at du har en OHC i den,høres rart ut,mener vel ikke DOHC??, prøv å koble ut lamdasonden. min 89 sierra med kat å heile pakka bynte å kødde skikkeli,feilsøkte i nesten 1mnd før æ fant ut at d var sonden så var gåen...

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

siste produksjons år på och som ble levert i norge va i 89,da overtok dohc'n,men ohc motoren ble produsert helt fram t i 94...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Lothar
ehh ser du har en 90 mod,men du sier at du har en OHC i den,høres rart ut,mener vel ikke DOHC??, prøv å koble ut lamdasonden. min 89 sierra med kat å heile pakka bynte å kødde skikkeli,feilsøkte i nesten 1mnd før æ fant ut at d var sonden så var gåen...

 

 

Det er nok SOHC, ikke DOHC :)

Har bytta motor i den, orginale motoren tok helt kvelden. Sto bom fast :)

Den som sto i orginalt var også (S)OHC injection.

 

Får prøve å bytte LMM, som HUGO tipser om.

Litt stress siden jeg har powerfilter på med custom made overgang da..

Får bare lage det til den nye LMM også da :)

Link to comment
Share on other sites

Sierra ble levert parallelt med DOHC og OHC i 1990. CLX indikerer på DOHC-motor og CLS hadde som regel OHC-motor. <_<

 

Mitt tips er enten tenningsmodulen som tuller eller gasspjeldsføleren. Den måles enkelt med et multimeter. Denne går ofte i stykker på OHC. Tenningsmodulen ble i 88-89 flyttet fra fordeleren.(Byttet ut fordeleren) Denne ble derfor standard Bosh mens tenningsmodulen sitter montert på høyre innerskjerm rett ved påfyllingen til spylevæskebeholderen.

 

Håper dette hjelper litt :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest thorha

Er du sikker på at ikke bensinpumpa lager krøll?

 

Jeg hadde en Passat 87 modell hvor symptomene var akkurat slik du beskriver. Den gikk helt fint en stund før den plutselig fusket massivt. Av og på men tenninga ordnet alt. (en liten stund) Selv om det er forskjellige biler er det vel Bosch som har laget begge pumpene.

 

Jeg kunne høre at det var forskjell på lyden fra bensinpumpa når bilen fuska eller ikke.

Hører du noen forskjell?

 

Thor Henning

Link to comment
Share on other sites

Guest Lothar

Takk for tipsene, skal sjekke det ut.

 

RSHansen: Hva skal jeg måle på tenningsmodulen, og hva skal den vise for at den funker/ikke funker?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...