Guest Ford Gnomen Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Turtallsperre i rotoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 ehh ser du har en 90 mod,men du sier at du har en OHC i den,høres rart ut,mener vel ikke DOHC??, prøv å koble ut lamdasonden. min 89 sierra med kat å heile pakka bynte å kødde skikkeli,feilsøkte i nesten 1mnd før æ fant ut at d var sonden så var gåen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 ohc ble fremdeles levert i 90,, hadde det i min.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 siste produksjons år på och som ble levert i norge va i 89,da overtok dohc'n,men ohc motoren ble produsert helt fram t i 94... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SierraRåneren Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 min er dohc ja, men den sierraen som fusker er en is ohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 ehh ser du har en 90 mod,men du sier at du har en OHC i den,høres rart ut,mener vel ikke DOHC??, prøv å koble ut lamdasonden. min 89 sierra med kat å heile pakka bynte å kødde skikkeli,feilsøkte i nesten 1mnd før æ fant ut at d var sonden så var gåen...<{POST_SNAPBACK}> Det er nok SOHC, ikke DOHC Har bytta motor i den, orginale motoren tok helt kvelden. Sto bom fast Den som sto i orginalt var også (S)OHC injection. Får prøve å bytte LMM, som HUGO tipser om.Litt stress siden jeg har powerfilter på med custom made overgang da..Får bare lage det til den nye LMM også da Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Sierra ble levert parallelt med DOHC og OHC i 1990. CLX indikerer på DOHC-motor og CLS hadde som regel OHC-motor. Mitt tips er enten tenningsmodulen som tuller eller gasspjeldsføleren. Den måles enkelt med et multimeter. Denne går ofte i stykker på OHC. Tenningsmodulen ble i 88-89 flyttet fra fordeleren.(Byttet ut fordeleren) Denne ble derfor standard Bosh mens tenningsmodulen sitter montert på høyre innerskjerm rett ved påfyllingen til spylevæskebeholderen. Håper dette hjelper litt - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorha Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Er du sikker på at ikke bensinpumpa lager krøll? Jeg hadde en Passat 87 modell hvor symptomene var akkurat slik du beskriver. Den gikk helt fint en stund før den plutselig fusket massivt. Av og på men tenninga ordnet alt. (en liten stund) Selv om det er forskjellige biler er det vel Bosch som har laget begge pumpene. Jeg kunne høre at det var forskjell på lyden fra bensinpumpa når bilen fuska eller ikke.Hører du noen forskjell? Thor Henning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Takk for tipsene, skal sjekke det ut. RSHansen: Hva skal jeg måle på tenningsmodulen, og hva skal den vise for at den funker/ikke funker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now