Jump to content

motorproblem med 2.8 mfi!


knubre18

Recommended Posts

har en 2.8xr4x4 mfi motor som stopper etter 5 sekunder, pluggene er kullsvarte. å det lukter mer som bensin en eksos fra eksosen. har testet dysene i testbenk å allle forstøver fint. har skrudd ut pluggene på k-jeten som går til dysene å der ligner det på noen propper som det bare er tre av seks, regulerer de bensinmengden kansje?

noen som har vert borti dette probleme før????

Link to comment
Share on other sites

Forslår at du begynner med å koble fra kaldstartventilen og tester.

Hvis ikke det hjelper så løsner du dysene fra manifolen og legger dem i hver sin flaske.

Løsne gummibelgen fra luftmengdemåleren.

Sørg for at bensinpumpen går evt ved å trekke en ledning fra batteriet til pumpen.

Løft opp platen i luftmengemåleren og se om alle dysene gir like stor mengde.

 

Mellom bensinmengdefordeleren og luftmengdemåleren er det ett lite rør. Du justerer beninsmengden ved å stikke en umbrakonøkkel ned i dette røret og vri.

 

Det neste på listen er å kontrollere styretrykket. Her trenger du en dobbel banjoskrue og en banjo tilkoblet ett manometer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har funnet ut i dag att den får litt for lite bensin når den går på tomgang går den for magert men viss du løfter plata en liten millimeter kommer den seg med en gang. når du gir på går den også for magert så viss du hjelper spjeldet litt opp kommer den også da som en kule. mente du att det går ann å gi den litt mer bensin hele tiden med den skruen i mellom belgen og bensinmengdefordeleren?

Edited by knubre18
Link to comment
Share on other sites

har funnet ut i dag att den får litt for lite bensin når den går på tomgang går den for magert men viss du løfter plata en liten millimeter kommer den seg med en gang. når du gir på går den også for magert så viss du hjelper spjeldet litt opp kommer den også da som en kule. mente du att det går ann å gi den litt mer bensin hele tiden med den skruen i mellom belgen og bensinmengdefordeleren?

Det høres mer normalt ut.

 

Hvis du justerer skruen mellom belg og mengdefordeler "med klokken" så øker bensinmengden hele tiden ja.

 

Anbefaler på det sterkeste at du vurderer å montere manometer slik at du for oversikt over styretrykket. Etter 20 + år har det vist seg at styretrykksregulatoren kan begynne å "henge" og det gir alltid de problemene som du beskriver.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

takk for hjelpen :)

du har vell ikke aning på hvor den svarte å rød slangen som kommer i fra vakumgrenrøret å videre over viftedekselet skal gå inn på vell?

Værsågod.

Ikke på direkten, nei.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...