Jump to content

Mondeo mk3 stv bakstilling /--\


Mondeo Tddi

Recommended Posts

Hei,

 

Har senket bilen min og har hatt 4 hjulskontroll, men den står fortsatt og skrever /--\ i bakstillingen. Iflg verkstedet så er det ingen justeringsmuligheter bak på denne modellen. Vet det finnes såkalte ombygningskit til andre biler men finner ingen til Mondeo. Er det noen som vet om noen slike kit eller som har gjort slike modifikasjoner selv? Eller noen som har noen lure ideer? Alle forslag mottas med takk, da jeg er lei av å bytte om på dekkene :)

Link to comment
Share on other sites

er nok ikke justeringer etter det jeg har hørt heller. min skrever også, men ikke så mye nå lenger som før(da var det ekstremt!) jeg byttet semi trailing arm, etter det ble det faktisk bedre. men så var de forringene der så dårlige at de datt ut.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske kurant å bygge seg de øverste stagene selv så en får justerings muligheter , eller dreie seg noen foringer med eksentisk bolt hull.

 

 

Hvordan gjør man dette? har du noen bilder fra ei nettside eller noe om hvordan man gjør dette?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Skift fjærer og dempere, så du får den opp til org. høyde. Og man kan justere litt mer toe out for å kompensere for cambervinkelen

 

Skal hvertfall ikke ha bilen til orginal høyde igjen, men tok meg ca 3 timer med jobb så har jeg laget meg til noe slik at bilen ikke skrever noe i det hele tatt bak selv med 40mm senk. Skal legge ut noen bilder og litt info senere.. :)

Link to comment
Share on other sites

Iflg FORD TIS så står det dette om ST

 

 

Rear Suspension — 3.0L Duratec-ST (VE6)

 

 

Springs and shock absorbers

 

The chassis has been lowered by 15 mm. This was achieved with the use of shorter, harder springs in conjunction with a stiffer shock absorber arrangement.

 

 

4/5 door versions

 

Shorter link rods are used between the suspension strut and the stabiliser bar on the 4/5-door versions as a result of the lowering of the chassis.

 

 

Estate

 

The estate versions are equipped with revised bushes on the front lower suspension arms. These display increased long-term durability.

 

 

Men ST er jo bare senket 15mm så du får jo problemer hvis du skal senke mer en dette...

Link to comment
Share on other sites

Min er senket ganske mye, men det er det ikke jeg som har gjort. Jeg ville lagd en annen løsning enn forrige eier egentlig...

Hvis du ser på bildet her, og ved de 2 pilene så er hullene der blitt dremlet sideveis slik at man får en justeringsmulighet på camber'n. Så gjaldt det bare å skru bolten hardt nok fast at opphenget forble i den riktige stillingen.

 

Når jeg bytta foringer på den fremste armen her i fjor så tok jeg og sveiset fast en mutter i den posisjonen hvor cambern er riktig, slik at bolten ikke plutselig begynner å skli i justeringssporet. Så nå sitter den permanent slik.

 

ford-mondeo-mk3-estate-o-s-rear-hub-with-bearing-01-07-1152-p.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

vet ikke hvordan bakstillinga på bilen din ser ut, men fant dette til min focus, vet dette er inne på mondeo forumet,men om man leter er det jo en mulighet.

tenkte sette en sånn på focusen min ettersom at den spiser dekk...

 

camber adjustment

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...