Jump to content

Eaton vs Quaife 7,5"


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Jeg har kjøpt Eaton til min, dette da jeg vil ha en leken bil.

 

Jeg kjørte noen runder med deg på Rudskogen i år, å trur nok du burde gå for Eaton med den kjøre stilen din.

Du la den bl.a sidelengs i venstre svingen etter langstrekka, da lurte vi fælt på om du hadde 2 eller 4WD :lol:

 

SAM_0092_zpse4fbc04e.jpg

 

Hår Ball har kjørt med Eaton i 2 sesonger nå, å han gir virkelig den diffen alt juling som er mulig, tåler den han så er det en bra diff! Trur ene å alene den er han som står for julebordet til dekkonline.com :lol:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Til å begynne med var det jo helt umulig å kjøre med den, den ville bare rett fram i alle svinger! Tok ut litt luft av hjulene, og det hjalp ;)

 

Vil i utgangspunktet ha en diff som gir bra grep, og ikke for mye sladding.. hehe..

 

Må ha en del mindre trykk i dekka på bane ja.. Har brukt 1,8bar..

Link to comment
Share on other sites

Rettelse, jeg har hatt eton i samtlige av bilene mine di siste 5-6 årene. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd.

Har prøvd quaife samt gripper, og eton er den som funker best for meg. Gripper er som ei sveisa sperre, og quaife blir for snill igjenn.

Ikke noe problem og bruke eton om du skall kjøre runde tider, men igjen så er den me på morroa, om det skulle være intresse for litt slædding.

 

Kjetil/KNA racing kjører med eton i esc cossin, kun hørt gode ord også i sammenheng med 4wd. Jeg har kun hatt det på rwd, å dær funker det eksemplarisk!

 

I alt så har jeg vell satt sammen 5-6 eton differ di siste åra, å har tilgode og høre at diff klumpen raser.

Har sett knekte pinjonger og rasa kronhjul, men det har i samtlige tilfelder opphav i "stepping"

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Det høres jo greit ut :) Må vel slipes litt for å få plass i Scorpio 7,5" hus?

Og alle typer utveksling passer vel overens i Eaton differ?

Lurer bare på kvaliteten siden den er så mye billigere enn Qauife sine differ..

 

må slipe litt i huse for å få smetta den inn, men slik er det på gripper også, quaife husker jeg ikke, da det ble montert i et allerede maskinert hus :P

 

eton er et annerkjent merke i statene, og blir brukt til alt fra stripa til offroad kjøring.

Alternative er true track, som er drev sperre, leveres også fra mc2racing, denne har ikke jeg prøvd selv, men volvo gutta skryter bra av den, MEEEEN jeg vill tro at den har omtrent samme funksjon som quaifen..

 

Pris forskjellen ligger i at eton diffen opprinnelig er til en GM 10 bolts aksel, og har ikke noe med verken ford eller cosworth og gjøre.

Gripper/quaife derimot er laget kun til det spesifike miljøet, og som kjent så koster cosworth deler gjevnt over MYE mer enn f.eks amrikanske/japanske deler..

Link to comment
Share on other sites

må slipe litt i huse for å få smetta den inn, men slik er det på gripper også, quaife husker jeg ikke, da det ble montert i et allerede maskinert hus :P

 

eton er et annerkjent merke i statene, og blir brukt til alt fra stripa til offroad kjøring.

Alternative er true track, som er drev sperre, leveres også fra mc2racing, denne har ikke jeg prøvd selv, men volvo gutta skryter bra av den, MEEEEN jeg vill tro at den har omtrent samme funksjon som quaifen..

 

Pris forskjellen ligger i at eton diffen opprinnelig er til en GM 10 bolts aksel, og har ikke noe med verken ford eller cosworth og gjøre.

Gripper/quaife derimot er laget kun til det spesifike miljøet, og som kjent så koster cosworth deler gjevnt over MYE mer enn f.eks amrikanske/japanske deler..

 

Ser ut til at det blir Eaton da :)

Blir vel ikke noe problem å hive en annen utveksling i den gjør jeg regning med?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det blir Eaton da :)

Blir vel ikke noe problem å hive en annen utveksling i den gjør jeg regning med?

 

 

det er langt i fra noe dumt valg :)

 

Utvekslinga kan du leke så mye med som du bare vill :)

Vanskelig og finne 4,44 i 7,5 kanskje?

 

4,27 finns jo orginalt fra ford..

Link to comment
Share on other sites

På det monteringskitet du kan kjøpe på MC2 racing følger det med noe shim teip til å bruke akslene. Da de har litt litt mindre diameter enn på Eaton diffen.

Prøv heller å få noen til å dreie noen tynne hylser der. Har prøvd å kjøre uten dette og det fungerte dårlig.

Ellers fungerer Eaton diffen supert ;)

Edited by RCR

Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt

Link to comment
Share on other sites

det er langt i fra noe dumt valg :)

 

Utvekslinga kan du leke så mye med som du bare vill :)

Vanskelig og finne 4,44 i 7,5 kanskje?

 

4,27 finns jo orginalt fra ford..

 

Froskescorpio med 2,0l motor har 4,44 :)

 

På det monteringskitet du kan kjøpe på MC2 racing følger det med noe shim teip til å bruke akslene. Da de har litt litt mindre diameter enn på Eaton diffen.

Prøv heller å få noen til å dreie noen tynne hylser der. Har prøvd å kjøre uten dette og det fungerte dårlig.

Ellers fungerer Eaton diffen supert ;)

 

Har du prøvd å kjøre uten teipen mener du?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Froskescorpio med 2,0l motor har 4,44 :)

 

 

 

Har du prøvd å kjøre uten teipen mener du?

 

frosken har 4,27 vell?

 

Jeg har ptøvd uten tapen jeg, det funker og kjøre med, men uten belastning på driv værekt så får du en form for "romling", men d er ikke noe problem så lenge driv værket er under belastning..

 

Men med tapen på så har jeg ikke opplevd noe problemer :)

Men ja, helt klart, ett sett med shims hadde vært det optimale, men tapen funker

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gått for Eaton, var det jeg skulle da planene var med 7,5 " diff..... :cool2:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg har 3,91 scorpio......

 

kalle kan kjøpe den av meg så bytter dere, gi en lyd du kalle, ligger i salgstråden min..

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...