Jump to content

Støtdemper bak Scorpio


Granada 2.8 Ghia

Recommended Posts

Har en `91/92 Scorpio 2.9 Sedan som trenger en eller to nye støtdempere bak siden den ene knakk i stanga.

 

Denne bilen er planlagt å gå billigst mulig med minst mulig påkost frem til EU-kontrollen den ikke greier.

 

Leter etter billigst mulig dempere bak, billigste jeg finner er oljedempere til 580 kroner stykket(ikke så dyrt, men når det gjelder denne bilen er jeg gjerrig, går nok i drivstoff ;-) )

 

Passer de fra Sierra over, noen som har prøvd?

Kunne jo bare kjøpt en av billigst type, men vil helst ha 2 like, ikke 2 som oppfører seg ulikt(og nå kjører jeg med 1, helt ******).

 

Eller kanskje det er noen som har byttet ut noen bakdempere som ikke er sykkelpumper her som vil selge dem for en billig penge.

 

Glad for seriøse svar.

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

De er for korte ja, da veit jeg det...

 

Er minimalt med Scorpio på huggerene her, og ikke har jeg tid heller...

 

Men da får jeg bare kjøpe noen nye til Scorpio, uten noe tull.

 

Ikke noen som har noen billigplasser, skulle hatt noe litt stivt som holder ett par år, er så slapp i baken denna bilen...

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Gjør vel ikkje det, men siden dette er ein bil som blir kjørt 2 ganger i uka og muligens greier en PKK til, og absolutt ikkje står på topp på prioriteringslista så prøver eg å være litt gjerrig, uansett blir det nok 2 nye bakdempere snart. Er bare interressert i motor og kasse på den når pkk gir litt mere enn ønsket motstand :-)

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...