Jump to content

Diesel?


kimsa

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Styr for guds skyld unna mercedes w210 karosseriet... dårligste de noengang har laget.. w211 er myyye bedre.. kan ikke sammenliknes

211 er vel ikke så mye bedre før etter facelift i 06..

Det samme gjelder W203 karosseriet, de beste eksemplarene med minst feil kom etter 05, da også med facelift.

 

Takk for info. Nå nevner du E klasse karosserier, jeg titter på C klasse. W203. Kjenner du noe til disse også? Har lest en plass att de var galvanisert fra faceliften i 2004, og att de fra da av ikke har unormale rust problemer.. Veit du om det stemmer?

Det stemmer godt karosseriet har blitt mye bedre etter 04 ja, jobber på BOS selv, og det er natt og dag. Samme gjelder 211 som jeg nevnte ovenfor. Samtidig har Stianwang rett i at 210 er noe en absolutt må styre unna, så lenge det er før 2001

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

211 er vel ikke så mye bedre før etter facelift i 06..

Det samme gjelder W203 karosseriet, de beste eksemplarene med minst feil kom etter 05, da også med facelift.

 

 

Det stemmer godt karosseriet har blitt mye bedre etter 04 ja, jobber på BOS selv, og det er natt og dag. Samme gjelder 211 som jeg nevnte ovenfor. Samtidig har Stianwang rett i at 210 er noe en absolutt må styre unna, så lenge det er før 2001

Ok, men da skal en med andre ord se etter en 05 eller nyere. Hva bør en ellers se etter på disse bilene da? Er klar over att bremser er en svakhet, og att de har noe forstillingsproblemer..

 

Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt?

 

BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro.

Har du bestillt ny bil att nå igjen Arne????

 

Kan ikke vi bytte jobb i ca 2 måneder så klarer jeg med godt ut 2013 på lønninga da :lol: :D

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro.

 

Det tror jeg er en grom motor :)

 

Men såklart, mange kan være heldige og mange kan være uheldige når man kjøper bil. Bare se på historien Land Rover/Jaguar.. Enten så var bilen problemfri, ellers så var den full av feil hele tiden. :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro.

 

Nei din s'atan!! Har du bestilt?? Står en hos Trondsen bil i Tromsø. Må nesten ta en tur å se litt på den ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, men da skal en med andre ord se etter en 05 eller nyere. Hva bør en ellers se etter på disse bilene da? Er klar over att bremser er en svakhet, og att de har noe forstillingsproblemer..

 

Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt?

 

Det må bli 05 eller nyere ja, er ikke noen særlig problemer der som jeg kommer på, bremser som du nevner er hvertfall nytt for meg.

 

Skulle du derimot hatt diesel, skulle du slått til på C30CDI AMG, eneste AMG versjonen som er laget i diesel, skikkelig grom bil!

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

 

 

Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt?

 

 

 

 

Du kan forestille deg en kompressor som en reimdrevet turbo.

Det var fra gammelt mer drivstofforbruk med kompressor vs turbo da kompressoren bruker reimhjulet til motoren til drift og ikke "gratis" energi fra eksosen. Mulig det har kommet seg litt der nå.. Kompressor er også dyre greier hvis det ryker.

 

Det har nok blitt bedre med årene med kompressor, men g-laderne til vw fulgte jo nesten skifteintervallet på olja..

 

Her er litt varierende info http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Ville sterkt vurdert e39 530d. veldig gode biler å kjøre, kanskje litt nummen styrefølelse men ellers bra.

Bruker lite diesel, har krefter som det holder og de er godt støydempet.

 

Hadde en e39 528 bensin med 300 000km på telleren og den var helt fantastisk god.

 

Kjapt søk

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37851575

Edited by Torgeir B

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke 530d er noe bedre støydempet enn 525d så er jeg ikke veldig imponert over støynivået. Over middels mye støy, til tider plagsomt på normale dekkprofiler.

540 med doble vinduer hjelper mye på, men det er absolutt ikke fritt for støy i motorveifart.

Styreresponsen er som en gammel sjark, og den går på 0.7 til vanlig. Minste vi har målt er 0.55 med fullasta bil fra drammen til lofoten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stakkars deg :P

Skall det sies att 525tds (m51) kan ikke sammelignes med den nyere 3 literen.

Går både stillere og billigere.

E39 kom også med vanlig og progresiv styring, sistnevnte har vist seg å bli upresis i følge enkelte e39 eiere.

 

Alternativet er liksom E - klasse w210\211, den har jo som kjent sine problemer som rust og det elektriske.

Å så er dem usetvanlig stygge, kan ikke fordra fronten...

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...