Kverna Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 2.0 til bmw er vel småkjent for turbofeil.Kjører bmw 525tda nå, og det er virkelig en deilig følelse å kjøre 6'er i motsetning til små og store 4-syl motorer. Kraft og lyd gir en fin opplevelse Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta05 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Styr for guds skyld unna mercedes w210 karosseriet... dårligste de noengang har laget.. w211 er myyye bedre.. kan ikke sammenliknes211 er vel ikke så mye bedre før etter facelift i 06..Det samme gjelder W203 karosseriet, de beste eksemplarene med minst feil kom etter 05, da også med facelift. Takk for info. Nå nevner du E klasse karosserier, jeg titter på C klasse. W203. Kjenner du noe til disse også? Har lest en plass att de var galvanisert fra faceliften i 2004, og att de fra da av ikke har unormale rust problemer.. Veit du om det stemmer?Det stemmer godt karosseriet har blitt mye bedre etter 04 ja, jobber på BOS selv, og det er natt og dag. Samme gjelder 211 som jeg nevnte ovenfor. Samtidig har Stianwang rett i at 210 er noe en absolutt må styre unna, så lenge det er før 2001 03` Focus RS #343685` MB 190D US Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 (edited) 211 er vel ikke så mye bedre før etter facelift i 06..Det samme gjelder W203 karosseriet, de beste eksemplarene med minst feil kom etter 05, da også med facelift. Det stemmer godt karosseriet har blitt mye bedre etter 04 ja, jobber på BOS selv, og det er natt og dag. Samme gjelder 211 som jeg nevnte ovenfor. Samtidig har Stianwang rett i at 210 er noe en absolutt må styre unna, så lenge det er før 2001Ok, men da skal en med andre ord se etter en 05 eller nyere. Hva bør en ellers se etter på disse bilene da? Er klar over att bremser er en svakhet, og att de har noe forstillingsproblemer.. Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt? BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro.Har du bestillt ny bil att nå igjen Arne???? Kan ikke vi bytte jobb i ca 2 måneder så klarer jeg med godt ut 2013 på lønninga da Edited October 23, 2012 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro. Det tror jeg er en grom motor Men såklart, mange kan være heldige og mange kan være uheldige når man kjøper bil. Bare se på historien Land Rover/Jaguar.. Enten så var bilen problemfri, ellers så var den full av feil hele tiden. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 BMW har vært de billigste bilene eg har hatt. Bortimot helt problemfritt alle årene. Hadde først E34, 520i touring et par år uten noen problemer, så E61, 535d i 3 år uten problemer, og no har eg snart hatt F11, 535d uten problemer. Gleder meg virkelig til eg får 550Xd`en i hus. DET er diesel på sitt beste vil eg tro. Nei din s'atan!! Har du bestilt?? Står en hos Trondsen bil i Tromsø. Må nesten ta en tur å se litt på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta05 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Ok, men da skal en med andre ord se etter en 05 eller nyere. Hva bør en ellers se etter på disse bilene da? Er klar over att bremser er en svakhet, og att de har noe forstillingsproblemer.. Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt? Det må bli 05 eller nyere ja, er ikke noen særlig problemer der som jeg kommer på, bremser som du nevner er hvertfall nytt for meg. Skulle du derimot hatt diesel, skulle du slått til på C30CDI AMG, eneste AMG versjonen som er laget i diesel, skikkelig grom bil! 03` Focus RS #343685` MB 190D US Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 (edited) Og for en som ikke er helt motor kyndig. Kompressor motorene. Hvordan fungerer egentlig ett kompressor system? Det er en form for pustehjelp til motoren, men hvordan. Og hvilke kostnader er det eventuellt med noe slikt? Du kan forestille deg en kompressor som en reimdrevet turbo. Det var fra gammelt mer drivstofforbruk med kompressor vs turbo da kompressoren bruker reimhjulet til motoren til drift og ikke "gratis" energi fra eksosen. Mulig det har kommet seg litt der nå.. Kompressor er også dyre greier hvis det ryker. Det har nok blitt bedre med årene med kompressor, men g-laderne til vw fulgte jo nesten skifteintervallet på olja.. Her er litt varierende info http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger Edited October 23, 2012 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 (edited) Ville sterkt vurdert e39 530d. veldig gode biler å kjøre, kanskje litt nummen styrefølelse men ellers bra.Bruker lite diesel, har krefter som det holder og de er godt støydempet. Hadde en e39 528 bensin med 300 000km på telleren og den var helt fantastisk god. Kjapt søkhttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37851575 Edited October 23, 2012 by Torgeir B 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Hvis ikke 530d er noe bedre støydempet enn 525d så er jeg ikke veldig imponert over støynivået. Over middels mye støy, til tider plagsomt på normale dekkprofiler.540 med doble vinduer hjelper mye på, men det er absolutt ikke fritt for støy i motorveifart.Styreresponsen er som en gammel sjark, og den går på 0.7 til vanlig. Minste vi har målt er 0.55 med fullasta bil fra drammen til lofoten. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Stakkars deg Skall det sies att 525tds (m51) kan ikke sammelignes med den nyere 3 literen.Går både stillere og billigere.E39 kom også med vanlig og progresiv styring, sistnevnte har vist seg å bli upresis i følge enkelte e39 eiere. Alternativet er liksom E - klasse w210\211, den har jo som kjent sine problemer som rust og det elektriske.Å så er dem usetvanlig stygge, kan ikke fordra fronten... 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Er nok en 525TDA dette her, så M57D25 er mer korrekt. Men uansett, støyen kommer inn i bilen uansett, og det er ofte ikke motoren man hører på motorveien Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now