Jump to content

Varmeapparat problem


SierraStian

Recommended Posts

Hei å hopp!

 

Min staute sierra jeg har hatt i mange mange år har i det siste tullet litt med varmeapparatet. Vifta starter bare av og til. må også nevne at stilling 1(bryter) ikke har fungert på leeenge, men har klart meg fint med 2 og 3. Så de siste dager har den ikke fungert i det hele tatt, men den har pleid å blåse litt, for så å stoppe igjen. Har en bryter liggende, så tenkte å prøve den. Men det virker jo som at det har noe med strøm til vifta å gjøre. Noen som har hatt lignende problem som vil dele litt ideer og tips, mottas det med stor takk :-)

 

er en 87 2,0CL.

 

Mvh Stian!

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Grunn til at den ikke har fungert på hakk1 tipper jeg er ødelagt formotstand. Kan nesten høres ut som børstene er utslitt, om den fungerer av og til. Om det er børstene så hjelper det typisk ei kort stund med å gi børstene/motoren en god kakk, slik at børstene får fornyet kontakt med sleperinger.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja børster inni bryter mener du?

Nei, selve vifta under panseret, rett foran frontruta midt på.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt forskjellig men uten hell. Var innom Ford å fikk tegninger over systemet. Men hvis det skulle vise seg å være motoren som er gått (har faktisk lagt litt ulelyd noen ganger), hvordan er det å skiftet denne? Må halve desjbordet ut? Eller tas denne ut under panseret? Ser jo sånn ut :)

 

Mvh Stian!

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at det er noe galt med bryteren. Vifta tar ca 10min å byttet, sammenlignet med ca 4 timer i en Volvo 240 :P

Løs med det dekslet i motorrommet som ligger over vifta. 2 skruer om jeg husker rett. Løs med de 2 skruene som holder vifta, kontakt til strøm og jord. Monter nye vifta i motsatt rekkefølge.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jepp tror også det er viftemotor, for den har laget en ulyd i det siste så lagrene et nok også ferdige. Skrudde det opp i kveld så venter bare på nye motor nå :) enkle saker ja! Hadde jeg visst det var så enkelt skulle jeg skiftet den for mange år siden! :)

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...