Jump to content

Lys oppgradering


Hardangermannen

Recommended Posts

Synes at det er steikje mørkt å rygge i mørket med privacy glass og et ryggekamera som ikke ser en dritt i mørket.

 

Noen som har montert på et bedre ryggelys?

 

Synes også at frontlysene er for svake.

 

Hvordan er det med ledningsnettet, går det greit å ettermontere to stykk fjernlyskastere fremme uten at det blir feilkoder ?

Link to comment
Share on other sites

Mørke ruter er noe dritt i mørket ja. Går an å kjøpe halogen ryggelyspærer. Kanskje det hjelper. Kugaen har jo to relativt store ryggelys høyt montert som en skulle tro er mye bedre enn Tiguan sin tynne lille stripe nederst.

 

Jeg har xenon og de er så sterke at jeg har i grunnen mer problemer med egenblending fra skilt og reflekser. Langlysene kunne kanskje vært noen knepp bedre, men det hjelper i alle fall ikke å sette inn xenon i disse sammen med BiXenon etter hva jeg har skjønt, da disse ikke vil gi meg lengre sikt, men heller enda mer egenblending. Er bedre å sette inn slike "ultra-100%-white-silver"-pærer. Det har i alle fall tidligere utgjort veldig mye for min del. Skulle jeg satt på ekstralys, ville disse blitt av typen xenon hvis jeg hadde hatt råd.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har ryggelys i Xenon på varebilen sin(går sikkert dårlig på kuga), men det er kult og lyser helt rått. Til det ikke funker mer.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Ble inspirert, så jeg byttet til slike supderduper-pærer i langlysene (H7). I den forbindelse kan jeg da melde at jeg for første gang har skiftet pære på en bil der det går med flere liter spylerveske i forbindelse med jobben. Når en kobler fra slangen renner det jo bare fritt...

 

Så fikk jeg ikke av selve kontakten inn til lykthuset. Den sitter som f... I instruksjonsboka står det bare "trekk av", men ikke søren om det er mulig. På en eldre bil eller mekkeobjekt ville jeg tatt hardere i, men da er det også ofte noe som ryker. Hva er trikset?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Ble inspirert, så jeg byttet til slike supderduper-pærer i langlysene (H7). I den forbindelse kan jeg da melde at jeg for første gang har skiftet pære på en bil der det går med flere liter spylerveske i forbindelse med jobben. Når en kobler fra slangen renner det jo bare fritt...

 

Så fikk jeg ikke av selve kontakten inn til lykthuset. Den sitter som f... I instruksjonsboka står det bare "trekk av", men ikke søren om det er mulig. På en eldre bil eller mekkeobjekt ville jeg tatt hardere i, men da er det også ofte noe som ryker. Hva er trikset?

Fant ut av dette med lykthuskontakten. Sikkert innlysende for de fleste her, men i alle fall må en da stikke et flatjern inn i låsen og vippe den oppover (Samme vei som du vil trekke kontakten, du hører et lite klikk) og så kan en trekke ut selve kontakten.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye Hjort i veibanen her i distriktet at med "Tusen-metere" så oppdaget man dem mye tidligere. Måtte bråbremse for en Kronhjort for to dager siden. Sto midt i veien i 80-sona. Synes at orginal lysene er for gule og svake i lyset. Gulbrunt lys og Hjort er ikke av det beste.

Min bil har linser på nærlyset så det er ikke så gale.

 

Hvorfor er det skyggefelter i lysbildet fra langlysene? ca. midt i til venstre?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...