Jump to content

Bakluke åpner ikke på sentrallås


Trond_V

Recommended Posts

Bakluken på min 05'mod åpner ikke når jeg åpner resten av dørene vha sentrallåsen. Får kun åpnet den vha egen knapp på nøkkel, for bakluke. Upraktisk slik :P

Noen som har vært borti samme problem, eller vet hvordan jeg kan reparere dette?

Link to comment
Share on other sites

RS|Stian:

Nei, får ikke åpnet når jeg tar i håndtaket. Samme som hos deg. Ingen motstand i låsen når eg skal åpne manuelt. Må trykke på knappen på nøkkel, for at dørlåsen skal løse ut.

 

focusst: Er det noe som er komplisert å bytte?

Edited by Trond_V
Link to comment
Share on other sites

RS|Stian:

Nei, får ikke åpnet når jeg tar i håndtaket. Samme som hos deg. Ingen motstand i låsen når eg skal åpne manuelt. Må trykke på knappen på nøkkel, for at dørlåsen skal løse ut.

 

focusst: Er det noe som er komplisert å bytte?

 

Den har jeg hatt ute da jeg vasket skiltlysene innvendig for rust, veldig enkelt å komme til og bytte denne microbryteren. Foreslår at du demonterer og sjekker litt først, gå over kontaktene og spraye og rense de først - før du kjøper en ny bryter.

 

Edit: Kanskje like greit å kjøpe ny når motstanden i bryteren er borte. Kan du opplyse om pris på greia når du kommer så langt?

 

Mener å huske at man fjerner plastdekslet innvendig på luken, så er det 4 skruer som må løsnes på innsiden - må ha pipenøkkel, tror det var 10mm. Så kan du fjerne det utvendige håndtaket.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå kikka på bakluka. Er nok Microbryter som er gått. Ikke brudd i ledninger, eller noen dårlige kontakter, så langt jeg kunne se.

Bestiller en ny asap. Var en forholdsvis grei sak å komme til. Måte av med plastdeksel i bakluke, for å komme til bryteren.

Link to comment
Share on other sites

Bryter byttet, og bakluke fungerer som normalt - nesten. Nøkkelløs-delen på bakluken fungerer ikke.

Dersom man har nøkkelløst system, slik som jeg har, så må bryter spesialbestilles. Den skal da ha en ekstra utgang for å seriekoble mottaker for nøkkelløs, med den vanlige baklukebryteren.

Jeg gav blaffen i det, og monterte den.

Koster kr 250,- inkl mva hos Ford, og er vanligvis lagervare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...