Jump to content

Diffbrems


D.D.Wernberg

Recommended Posts

Heisann!

 

Er på utkikk etter diffbrems med akslinger som passer på org nav til sierra mk1. Ikke spør om utveksling da dette er utenfor mine evner :whistling:

Det er så sjeldent at det er nesten bare å glømme..

Finn ein 4x4 Sierra fra ett huggeri å monter heile driten!

 

Hadde eg vært deg så hadde eg sveisa den som står der! beste sladde sperra du får :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det er så sjeldent at det er nesten bare å glømme..

Finn ein 4x4 Sierra fra ett huggeri å monter heile driten!

 

Hadde eg vært deg så hadde eg sveisa den som står der! beste sladde sperra du får :D

 

Men går det ikke ann å bytte bare diff og akslinger fra 4x4 på org. bakstilling?

 

Joda, han Kempei nærmer seg stadig for hver gang jeg driver under bilen, men hadde vært kurrant med brems, med tanke på sommern igjen :smartass:

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Men går det ikke ann å bytte bare diff og akslinger fra 4x4 på org. bakstilling?

 

Joda, han Kempei nærmer seg stadig for hver gang jeg driver under bilen, men hadde vært kurrant med brems, med tanke på sommern igjen :smartass:

 

Tror de er skrudde da går det ikke!

 

Har en IS diff med cosworth inmat, den passer rett inn uten noen modifiseringer... Men den er ikke billig.. (3000,-) :P

Nyere er ikke altid bedre!

Link to comment
Share on other sites

noen som kan svare meg på hvorfor man ikke bare kan ta ut mebringene i 7" diffen og bruke org akselene?..

 

 

jeg kjører med org dohc 2wd aksler i 7.5" diffen min med eton sperre.. dog er det også byttet til scorpio cosworth armer og scorpio travers..

Link to comment
Share on other sites

kan du fordype den første der? :)

 

noen som kan svare meg på hvorfor man ikke bare kan ta ut mebringene i 7" diffen og bruke org akselene?..

 

 

jeg kjører med org dohc 2wd aksler i 7.5" diffen min med eton sperre.. dog er det også byttet til scorpio cosworth armer og scorpio travers..

 

 

Kan du fordype den første der? :)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

noen som kan svare meg på hvorfor man ikke bare kan ta ut mebringene i 7" diffen og bruke org akselene?..

 

 

jeg kjører med org dohc 2wd aksler i 7.5" diffen min med eton sperre.. dog er det også byttet til scorpio cosworth armer og scorpio travers..

 

Medbringerne til Sierra Cos 2wd er 108, og til Sierra Cos 4x4 er de 100 originalt ;) Så i en 7,5" 2wd diff, kan du bare sette over medbringerne, så passer originale 4x4 akslinger over ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 99% komplett bakstilling fra en 2,0dohc 2wd liggende, skal bare mangle tromlene. Du kan kjøpe den og sveise sperre :) 500,- :)

 

Er ikke mangel på singeltrekkere:D men skulle hatt diffbrems med tanke på sommer att. Kjett med all denna brytinga :)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Medbringerne til Sierra Cos 2wd er 108, og til Sierra Cos 4x4 er de 100 originalt ;) Så i en 7,5" 2wd diff, kan du bare sette over medbringerne, så passer originale 4x4 akslinger over ;)

 

 

ja det er jo kjent info.. men jeg snakker om å kaste vekk de skrudde akselene og bruke vanlige slik som feks 2wd dohc har orginalt..

 

men hvis du sier at det ikke er noe forskjell på mebringene på 7" og 7.5"(tenker da iforhol til hva som går inn i diffen) så burde det helt fint med vanlige uskudde aksler på 7" diff med sperre..

Link to comment
Share on other sites

Medbringerne på originale Cosworth differ har forskjellig lengde på høyre og venstre side, venstre side er lengere for å nå gjennom viskosedelen og inn i solhjulet. På Sierra med vanlige stikkakseler er de like på lengden, så den ene vil ikke passe, den vil være for lang på høyre side.

Link to comment
Share on other sites

Medbringerne på originale Cosworth differ har forskjellig lengde på høyre og venstre side, venstre side er lengere for å nå gjennom viskosedelen og inn i solhjulet. På Sierra med vanlige stikkakseler er de like på lengden, så den ene vil ikke passe, den vil være for lang på høyre side.

 

Jeg er ganske sikker på at det du sier ikke stemmer. Jeg mener mine var HELT identiske, men nå er delene på pulverlakk, så får ikke sjekket det ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Detta blei for mye for meg altså! :P noen som vil forklare en amatør hvordan han lettest mulig kan få diffbrems på sin gode gamle sierra uten å måtte bytte hele bakstillinga? :whistling: hehe

 

Ja kjøp min! Den passer rett inn i di bakstilling!!! :)

Nyere er ikke altid bedre!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...