Jump to content

Voice systemet, hjelp.


Oscar

Recommended Posts

Har nettopp byttet Kuga til Kuga. Fra 136hk manuell trend til 140hk atomat titanium.

 

I den nye bilen er voice command satt til svensk, med svensk i inforuta i dashbordet. Den kjører svensk tale i voice listen sin også.

 

Den forrige sto også på svensk, men talelisten(voice) var engelsk. Har noen oversikt over enten ordliste for kommandoer på svensk eller hvordan jeg kan få svensk info på skrift og engelsk tale?

Link to comment
Share on other sites

Språket endre du på via menyen i på displayet

 

Ikke vanskelig å endre språket, men kombinasjonen av svensk tekst og engelsk tale får jeg ikke til. Derfor forsøker jeg å finne kommandolista til svensk tale......alternativt en oppskrift som gir engelsk tale med svensk tekst.

Link to comment
Share on other sites

Det er kunn på stemme styringa at det er svensk, eller har du navigasjon med svensk også? Har aldri endret stemme styringa, mulig at man må bruke dataen for å gjøre det. Er en del ekstra funsjoner man ikke får styrt uten å kople til dataen. Min har engelsk tale på stemmestyringa

Link to comment
Share on other sites

Det er kunn på stemme styringa at det er svensk, eller har du navigasjon med svensk også? Har aldri endret stemme styringa, mulig at man må bruke dataen for å gjøre det. Er en del ekstra funsjoner man ikke får styrt uten å kople til dataen. Min har engelsk tale på stemmestyringa

 

Har ikke NAVI, kun vanlig RDS radio. Kan endre stemmestyringen til engelsk, men da blir teksten på infoskjermen også engelsk. Det enkleste er vel antagelig å få tak i svensk bruksanvisning, men den som følger med bilen er bare på engelsk. Har sendt forespørsel til Røhne Selmer Sandvika. Der er det også jul, så må vente til nyåret regner jeg med. Frustrerende......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...