Jump to content

Hvor mye senk på mondeo mk2?


Lanzin

Recommended Posts

Til stasjonsvogn får du 40/20 senk som ser ganske så greit ut. Da har du masse komfort igjen.

 

Ønsker du att hjulbue og dekk skal ligge kant i kant med 17" og dek dim på rundt 205/45/17 må du ned på 60/40 senkt.

 

60/40 var overraskende mykt å kjøre med, men det blir kort demper vandring, så du mister nok litt veigrep.

 

Senker du mk2en likt forann og bak ender du opp med en bil som ser ut som den er ferie senket. Det er mye større klaring i hjulbuene i front enn bak orginalt fordi hjulbuelinjen er trukket lengre opp.

 

Om mine står helt plant har jeg 9cm klaring i front og 5 cm klaring bak med standard fjører og standard dekk dim på 205/50/16

Link to comment
Share on other sites

Til stasjonsvogn får du 40/20 senk som ser ganske så greit ut. Da har du masse komfort igjen.

 

Ønsker du att hjulbue og dekk skal ligge kant i kant med 17" og dek dim på rundt 205/45/17 må du ned på 60/40 senkt.

 

60/40 var overraskende mykt å kjøre med, men det blir kort demper vandring, så du mister nok litt veigrep.

 

Senker du mk2en likt forann og bak ender du opp med en bil som ser ut som den er ferie senket. Det er mye større klaring i hjulbuene i front enn bak orginalt fordi hjulbuelinjen er trukket lengre opp.

 

Om mine står helt plant har jeg 9cm klaring i front og 5 cm klaring bak med standard fjører og standard dekk dim på 205/50/16

 

Dette er tatt i ca 2001

Bilde022.jpg

 

Å dette i 2008

14072007080.jpg

 

40/40 senk som blei varmet ned til ca 60/40 Fjærene holdt nesten 200K å de står fortsatt på bilen!

Eg hoppet rundt på telehiv i Telemarkstraktene fra 01 til 08! Beste bilen eg har hatt!

 

Når du skal senke så må du legge om kjørestilen! Ein vaseskalle som meg som ikkje er vandt til annet syns det går heilt fint!

Looks before comfort any day! :wub:

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Så 60\40 er veien og gå altså.

 

Så på senk.no at de hadde AP og Weitec. Brukende? Weitec hadde 50\30.

 

Har mye erfaring med og kjøre senk, men er stor forskjell fra bil til bil og produsent.

 

Hvem fører H&R til mondeo?

Hadde 60\40 på min Bmw E39 og var veldig førnøyd.

Hvem selger det her i landet?

 

Pen senk Tommen :) Men jeg kommer ikke til og varme fjærer.. utrolig at det holdt så lenge

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 60/40 Cobra senkesett på min MkI stv, funka helt gull når jeg kjørte med den.

Er en stund siden jeg har kjørt med den, men ble maaaaaange km med det kittet land og strand.

 

Tror jeg kjøpte det hos BS bildeler...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Så 60\40 er veien og gå altså.

 

Så på senk.no at de hadde AP og Weitec. Brukende? Weitec hadde 50\30.

 

Har mye erfaring med og kjøre senk, men er stor forskjell fra bil til bil og produsent.

 

Hvem fører H&R til mondeo?

Hadde 60\40 på min Bmw E39 og var veldig førnøyd.

Hvem selger det her i landet?

 

Pen senk Tommen :) Men jeg kommer ikke til og varme fjærer.. utrolig at det holdt så lenge

Jo takk :)

Hehe.. Når eg skulle senke min fantes det ikkje senkesett til de! Så eg fant til slutt ett 40/40 sett, men eg fikk jo ikkje bilen slik eg ville!

Alle kjørte Mercer å BMW´r med stuk å eg måtte bare finne på noe!

 

Trikset var å varme ett lite felt, bøye forsiktig å la fjæra hvile til den blei kald i romtempratur! Ikkje varme heile fjæra, eller prøve å herde den eller noe

Eg er like overaska som alle andre! for den bilen blei kjørt hardt og lenge!

 

Det råeste er at eg fikk aldri problemer i tekniske kontroller eller noen ting! De kom til meg å smilte å sa at sportsbilene til ford har alltid vært tøffe biler, eller så lurte de på om det var Cosworth! hehe!

 

Det skal sies at bilen stort sett var alltid rein, mangla ikkje lys, ikkje overstyla eller jalla te med blå lys osv

 

BT liker ikkje jallamek!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Må helst pakkes inn og kjøles saaaakte hvis det skal bli best mulig.

Synes alltid det er finest med cleane biler med diskret orginal styling.. ikke en volvo 740 børse med led lys i alle farger og F&F vinge.. Blir uvel..

Og selvsagt blir bilen behandlet deretter på kontroller.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...