Jump to content

turbo overhaling


glosviken

Recommended Posts

hei vurdera og sende turboen min på overhaling so alt er i orden nor våren kjem

lurte litt på ka firma eg burde velge?

med tanke på kvalitet og pris

er snakk om ein gerett turbo

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

hei vurdera og sende turboen min på overhaling so alt er i orden nor våren kjem

lurte litt på ka firma eg burde velge?

med tanke på kvalitet og pris

er snakk om ein gerett turbo

 

Er da ikke noe å lure på.. :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31709985&kwUnica=ford%20sierra

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

finn noen andre å overhale turboer enn Turbokongen/stavanger hk. har sett mye rart fra han på brukte turboer som han har solgt til kompiser.

 

du kan trygt handle nye deler av turbokongen, men ved turbo kjøp, så ikke kjøp noe brukte turboer som er overhalt og ikke la han porte kompressor huset eller eksos hus. det er ikke bra utført.

 

send heller en pm til kh turbo her inne. han har jobbet med turboer, trur det var hos gik turbo.

Edited by RsMuffe
Link to comment
Share on other sites

Siden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt.

 

Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd".

 

En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes.

"Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. :(

Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. :lol:

 

Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe.

Ta gjerne en titt for det er ikke klokt:

41_-887827414.jpg

 

Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs.

Vennligst hold Ford leiren unna dette.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

rs 1000: er ein sierra cosworth ja og viss du skulle overhalt din turbo kor vile du sent den?:)

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

rs 1000: er ein sierra cosworth ja og viss du skulle overhalt din turbo kor vile du sent den?:)

I praksis er det sjelden snakk om en overhaling, det er bare lagerbytte. Jeg har gjort dette så mange ganger at jeg hadde nok gjort dette selv.

 

Hvis noe andre hadde spurt meg så hadde jeg foreslått at de tok kontakt med KH turbo for lagerbytte.

 

Hvis budsjettet kunne strekkes litt, og det var tid, så kunne du vurdert å kjøpe en flett ny Turbonetics T3super60 med 10 bladet F1-49 turbinhjul og 360 lager.

Helt ok pris. : http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=35_91&product_id=530

Du flytter bare turbinhuset over og selger Cosworthturboen til en med mindre krevende motor.

 

Hvis du tenker verdi på turboen din i dag + overhalingssett + arbeid + 360 lager + frakt så ser du at du får veldig mye ny "10 bladers" turbo for pengene med å kjøpe turbonetics.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

noken som har eit tlf nr som går and og få tak i kh turbo på?

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Sendt deg pm

 

Siden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt.

 

Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd".

 

En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes.

"Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. :(

Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. :lol:

 

Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe.

Ta gjerne en titt for det er ikke klokt

41_-887827414.jpg

 

Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs.

Vennligst hold Ford leiren unna dette.

 

 

 

 

Hahaha et fantastisk innlegg :lol: :lol:

Edited by isse
Link to comment
Share on other sites

Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant.

41_-887827414.jpg

 

 

Siden jeg ikke sitter på så mye erfaring angående turboer. Hva er så spesielt/galt med denne tuboen?

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Den turboen der er fra garrett sin serie tilbake i sent 70 tidelig 80 tallet.

Kan du vell egentlig tenke deg hvor langt teknologien har komt på 30+år.

 

Lett å selge ett slikt produkt til personer som ikke har så gode greier på turboer.

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

den er kansje fresa litt rundt inni der med ein dremmel.... er som porting av topp, skal det funke er det ikkje bare å frese å glatte det ut som er poenget og gjir efffekt, men korleis dette blir gjort som avgjør korleis det vil reelt fungere...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Siden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt.

 

Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd".

 

En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes.

"Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. :(

Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. :lol:

 

Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe.

Ta gjerne en titt for det er ikke klokt:

41_-887827414.jpg

 

Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs.

Vennligst hold Ford leiren unna dette.

 

Bøyer meg i støvet! :closedeyes:

 

Aldri tydd til overhaling av turbo selv, så bare for meg at dette måtte være en god løsning på problemet til trådstarter.

 

Er i allefall belært og mer til nå, kom iallefall noe nyttig info ut av kommentaren.. :D

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Somsagt, belært.

 

Godt å høre fra noen som har erfart kunnskap.

Akkurat angående turbo-overhaling og valg av turbo til de forskjellige oppsett burdte vært egne tema her på forumet for Cosworthene.

Tydeligvis mange som sitter inne med mye erfaring og kunnskap angående dette, som andre eiere her ville nytt godt av uten å måtte gå gjennom den samme kostbare prosessen..

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...