Jump to content

Escort RS turbo cab selges


tuszi

Recommended Posts

Da lysten bare synker på bruk av bilen så tror jeg det er på tide å selge den. Den ble bygget opp av olek her inne i sin tid, men er ikke like sprek som den gang pga byttet topp osv.

I min eie er følgende gjort:

Byttet dempere og fjærer til orginale rs turbo
Byttet klosser foran til vanlige så den kan kjøres på veien
pkk godkjent
Byttet regreim og vannpumpe.
Byttet bremsevæske
Byttet hovedlykter
byttet gassdemper på bakluke
Kjørt ca 500 km siden jeg kjøpte den.
stått lagret inne de to siste årene på vinteren

Bilen er:
Blå med noe glinse effekt eller noe sånt.
Godkjent ombygd til rs turbo, men går som 1.4 cab også
Grei å kjøre, men felgene og dekka som står på er dårlige
vindusspyler virker ikke (ikke sett noe på)
Kalesjen er tett, men har et par små hull i seg. varmetråder fungerer
kjølevifte på egen bryter
turbotrykk måler. går ikke over 1 bar, har ikke sett noe på det, men virker som kanskje tenningsfeil eller feil kam?
Lekker litt olje fra bunnplugg (prøvd å bytte plugg og bruke gjengetetning uten det store hell) Mulig bunnpanne bør byttes.

Følger med:
Motor i deler.
Orginalt rs turbo panser i Radiant rød vis ønskelig da det som sitter på ikke er kjempe tiltrekkende
Og mye mer vis ønskelig.

Prisantydning 15000,-
åpen for bud.

Bilder kommer i løpet av morra dagen.

Mvh
Alexander
Tlf: 95254704 Helst sms
Mail: alexander@kjose4h.no
Står i vestfold / Larvik

Edited by tuszi
Link to comment
Share on other sites

morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra :)

 

ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette.

 

bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler....

 

hadde det mye morro med denne, lærte mye.

 

tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi?

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, har hatt et parr sånne. Aldri med turbo, men xr3ier. Altid likt det karoseriet, er en del som må gjøres ser jeg, men er nok et godt utgangspungt.. :) om bare en hadde hatt plass å penger nokk. Kona hadde vel drept med om jeg hadde kjøpt den... :/

 

Men så er det j..... Digg med cab å da :)

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra :)

 

ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette.

 

bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler....

 

hadde det mye morro med denne, lærte mye.

 

tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi?

i halden hos en Alexander mener jeg. Han hadde fått den av en kamerat som betaling.

Link to comment
Share on other sites

morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra :)

 

ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette.

 

bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler....

 

hadde det mye morro med denne, lærte mye.

 

tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi?

 

 

242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller???

 

 

kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/

Edited by EspenNB

Escort RS Turbo S2 ZVH

Link to comment
Share on other sites

242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller???

 

 

kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/

 

Dette er jo langt fra uvanlig?

Selvfølgelig må det jo være et tilleggssprut da men ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller???

 

 

kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/

 

 

1,45 bar ladetrykk og mf2 tilleggsprut som startet å gi bensin på 0.7 bar mener jeg det var. husker den gikk fet akkurat når den passerte 0.7 bar, så trykkbryteren kunne sikkert vært justert litt høyere.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...