Jump to content

Zippo 1226 løftebukk


carfreak

Recommended Posts

Hei.

 

Har gått til innkjøp av en brukt Zippo løftebukk, modell 1226.

Er det noen her som har litt over middels greie på disse? Jeg er nemlig ute etter å få litt informasjon om hvordan jeg monterer denne, da spesielt i forhold til bøylen som skal gå over.

Denne har forrige eier klar å ødelegge, så tenker da på hvor høy den skal være, hvor bred den blir og sånne ting i forhold til lengden på waieren. Og evt gode forslag til hvordan jeg kan lage en ny en.

 

Har sendt en mail til zippo i tyskland, men har ikke fått noe svar.

 

Håper noen kan komme med noen fornuftige svar her :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, fikk den ikke med en gang. Derfor jeg gjerne skulle hatt litt informasjon om den :)

Hehe, der kan du se. Men høyden blir jo bestemt også litt i forhold til lengden på waieren også.

 

Får bare satse på at noen vet noe mer :)

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Du kan ha den vaiern så lang du ønsker og sette bøylen akkurat der du vil. Vaiern er jo bare for å registere forskjell i løft på hver side, (og stoppe en motor)og så lenge den er justert riktig, så har det ikke noe å si hvor lang den er.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Du kan ha den vaiern så lang du ønsker og sette bøylen akkurat der du vil. Vaiern er jo bare for å registere forskjell i løft på hver side, (og stoppe en motor)og så lenge den er justert riktig, så har det ikke noe å si hvor lang den er.

 

Stemmer. Men setter du bøylen cirka 40-50 cm over bukken, får du ihvertfall en Sierra Cos helt opp.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Her var det kommet et par gode tips :) Har igrunn ikke tenkt over at jeg kan kappe lengda på waieren. Får bare sørge for å ikke montere de for langt fra hverandre.

Men om noen har noe mer informasjon eller noe om denne så setter jeg fortsatt pris på det :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Hei. Kjøpte en brukt zippo løftebukk type 2405 og sendte e-post til Tyskland. Fikk svar dagen etter med monteringsanvisning som vedlegg. Bruke e-posten til vedkommende under så regner jeg med du får svar 😊

Consul Werkstattausrüstung GmbH, Daimlerstraße 1, 58553 Halver, Geschäftsführer: Frank von der Crone, Amtsgericht Iserlohn, HRB 4160

Telefon:  +49 (0) 2353 7009-69 /  Telefax: +49 (0) 2353 12515
E-Mail fynn.renneckendorf@consul-gmbh.com / Internet: www.consul-gmbh.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...