Jump to content

Er det mulig å få solgt en sliten Focus mk1 for tiden?


bard

Recommended Posts

Vi har fått en Focus til overs i familien og jeg vurderer om jeg skal prøve å selge den eller vrake for å slippe årsavgift.

 

Det er en 5-dørs '99 1.4, minimalt med utstyr. Gått nesten 300, bruker olje og har noen småfeil.

Årsavgift og vrakpant er 5500. Jeg må bruke et par kvelder og sannsynligvis et par tusenlapper for å den salgbar. Altså må den selges for nærmere 15.000 for at det skal være verdt bryderiet. Prisene på Finn spriker veldig synes jeg. Noen som har kjøpt/solgt Focus i det siste?

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Prisene er vel regulert etter tilstanden og kostnader for å få den kjørbar, er bilen bortimot feilfri og nylig eu godkjent så er det klart en fordel. Har selv nylig kjøpt meg en 1.6 Ghia for 3000 kr, og denne var påkostet MYE det siste året, men defekt motor da.

Hvilke feil er det på bilen da ?

Link to comment
Share on other sites

Dårlig eksos. Virker som ubalanse i drivaksel. Fusker litt, trenger sannsynligvis pluggledninger. Litt annet småplukk. Må godkjennes i år.

 

Egentlig mest fristende å plukke av lettsolgte deler for 2000-3000kr og kaste resten. Ingen risiko :)

Edited by bard

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Så nå du skrev 1.4 l motor, dette og oljeforbruket er jo ikke så "populært", er ikke så mange deler som er noe særlig verdt eller lettsolgte på disse bilene, hvis ikke bilen er veldig bra for rust blir det nok ikke enkelt å få noe særlig for den.

Alternativet er å annonsere som delebil/repobjekt, og på den måten hente inn noen kr mere enn bare vrakpanten.

Link to comment
Share on other sites

Alternativet er å annonsere som delebil/repobjekt, og på den måten hente inn noen kr mere enn bare vrakpanten.

Joda, men da må den selges for 3000 mer enn vrakpant så vi får betalt årsavgiften. Ellers hadde jeg bare latt den stå og ventet på den rette kjøperen.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

ville gjort som "bard" sier, og plukket av deler før du vraker den. Høres ikke ut som det er bryet verdt å fikse denne for å selge den for småpenger. Husk at reklamasjonsrett og slikt gjelder på billigbiler også, og folk har jo blitt helt gærne på dette i det siste. Kommer tilbake etter 1 år fordi toppakningen ryker, og skal heve kjøpet e.l.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...