Jump to content

Sierra som fjusker og ''henger'' på gassen


Bloodstars

Recommended Posts

har en 92 Dohc Efi. den fjusker noe volsomt, både på tomgang og hele turtals registre, og titt og stadig ruser den seg opp selv og ligger på alt ifra 3k til turtals sperre.

 

har bytta tomgangs regulator saken(med en jeg VEIT at funker som den skal) rensa gass spjellet, bytta plugger, pluggledninger.

 

noen har nevnt på at det kan være tps sensoren? er det noe annet som kan være en syndebukk her? :P

 

på tomgang ligger den på alt ifra 3-400rpm til 6000 og kommer nå og da en liten ''turbo følese'' at den går og butter og plutselig kommer

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Link to comment
Share on other sites

jo takk :)

 

 

det stemmer, sku hatt bakfanger om du har :P haha

 

har ikke bytta det enda men kan kjøpe et nytt et og prøve i morra,

 

ja den har stått gjennom vinter'n nå så litt div motor problemer som nevnt over og bremsene var shit men tatt en raggar løsning så har bremser igjen om ikke noe anna, hehe

 

 

men må på christiansen entur i morra uansett, er det noen sensorer eller noe sånt det kan være og? så kan jeg nappe med di mens jeg er der

Edited by Bloodstars

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Link to comment
Share on other sites

Bare som jeg trenger sjøl:p står vel en svart der som en kompis ga opp. Karosserimessig er den rimelig pen, motor med toppakningshavari og def. dynamo. Du kan vel rive med deg tps ihvertfall og kanskje lmm. Har du prøvd med nytt luftfilter da? Ihvertfall uten så går går den som du beskriver. Andre med mye mer kunnskap om dochen her inne en meg, holder meg til gode gamle ohc jeg:p

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

fant ikke igjen den svarte da jeg var den men fant en rød en, bare synd dem tar så overpris for fangera sine der : /

syns 600 spenn er i overkant for en fanger fra et huggeri :P

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Link to comment
Share on other sites

Vil tru det er MAP eller TPS det er noe gæærn't med.

Litt ot men har du bakre tårnstaget ditt ennå? Litt treg jeg xD

 

fant ikke igjen den svarte da jeg var den men fant en rød en, bare synd dem tar så overpris for fangera sine der : /

syns 600 spenn er i overkant for en fanger fra et huggeri :P

 

Såpass bør du regne med;) trur jeg ga 900 for is instrument og L bakfanger oppi moelv xD kanskje den svarte er hos grønvold da;)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Litt ot men har du bakre tårnstaget ditt ennå? Litt treg jeg xD

 

 

 

Såpass bør du regne med;) trur jeg ga 900 for is instrument og L bakfanger oppi moelv xD kanskje den svarte er hos grønvold da;)

 

 

det kan hende :P da plukker jeg nok deler av den røde og spiller på bilcross kortet, hadde gratis deler til cross biler før veitu og er fortsatt med i NMK så kan late som :P

Edited by Bloodstars

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Link to comment
Share on other sites

fikk tak i ny Map idag men var ingen Tps sensor der med riktig kontakt osv, men bytta Map og den ble BEDRE, og kobla ut Tps kontakta og da ble 99% av problema løst, så skal nok ikke se bort ifra at det er Tps som er gåen da :P

 

eneste som er feil nå er at den ''turbo'' følesen er igjen men har ikke bytta bensin filter enda

 

Viss tomgangen går oppi 6000, da er det vel heller liten tvil om at du har en massiv falskluft, og mest sannsynlig en defekt TPS.

 

 

sjekka slanger osv ista og alle di så fine ut, men den gikk og jaga seg opp mer og mer på tomgang så mistenker Tps, iallefall siden den ble så mye bedre etter at den ble kobla av ista

Menn vokser ikke opp, di blir bare eldre...

Link to comment
Share on other sites

fikk tak i ny Map idag men var ingen Tps sensor der med riktig kontakt osv, men bytta Map og den ble BEDRE, og kobla ut Tps kontakta og da ble 99% av problema løst, så skal nok ikke se bort ifra at det er Tps som er gåen da :P

 

eneste som er feil nå er at den ''turbo'' følesen er igjen men har ikke bytta bensin filter enda

 

 

 

 

sjekka slanger osv ista og alle di så fine ut, men den gikk og jaga seg opp mer og mer på tomgang så mistenker Tps, iallefall siden den ble så mye bedre etter at den ble kobla av ista

 

 

Hehe, Kænskje det sitt en turbo på denna nye forden :P

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...