Jump to content

Bremser!


sebb4

Recommended Posts

Heisann godtfolk! :)

 

fikk et lite bremseproblem for et par dager siden, starta med at jeg og en kompis bytta diff på sierraen min (92 DOCH)og etter det var plutselig pedalvandringen på bremsepedalen enormt lang i forhold til hva den var før vi bytta diffen. den bremser jo helt greit, hjula låser seg, men jeg må trøkke bremsepedalen ned i gølvet nesten, er ikke noe galt med bremsekraft forsterkeren, og er ikke for lite bremsevæske.

 

vi hadde jo av trommelene bak for å få av drivakselen, og han kompisen min knota litt med å få på trommelene igjen fordi det var litt "tight", så kan det være justeringen på bremsesbåndene bak som har blitt litt mongo, eller?

 

takker for svar på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som luft i systemet. Hadde dere av bremseslanger eller lignende? Det skal være tight mellom trommel å bremsesko. Når jeg har opp å justerer dette på min må jeg stortsett alltid bruke endel makt for å få de på.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kan stempelet på slavesylinderen bak være klemt ut og inn igjen når dere "knota"? Da kommer det luft i systemet.. :)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

hadde ikke av noe bremseslanger nei, men kan jo tenkes at stempelet har blitt dyttet på eller noe så det har kommet luft i systemet, får prøve å lufte bremsene og se om det hjelper da :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...