Jump to content

Street Legal Eikås Motorsenter 14 og 15 september....


Recommended Posts

Hei.

08.06.2013 er det klar for ny street legal kjøring på Eikås utenfor Bergen.
0-201Meter.

Tider:
Innsjekk 10-1230
Førermøte 1315
Løpstart ca 1400
Eliminering ca 1600

Håper de som har 1000hk eller mer stiller og setter noen gode tider.
Regler for kjøring osv. finner dere her.

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om noen har 1.Dunlop formula-r 235/40zr 17 så stiller jeg

 

Du kan trygt stille med de dekkene du har. En skikkelig burnout så har du feste :)

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

Både yr og Storm melder (nå 3/6 kl. 1248.) ok vær iallefall http://www.pent.no/forecast/Bergen;60.39830;5.32905

og prøvekjøring av en lokal Cosworth i går avslørte at den, med litt napping i clutchen, nå også spinner på 4. gear på tørr asfalt med ok dekk.

 

Håpet er at han stiller med slicks på lørdag. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har annskaffet meg litt sleving fra bunnpannen, så får satse på at ingen ligger merke til det, det ble mye når det regnet, ble svartflagget fra eikås i helgen

Edited by Smistad

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok!

Ett lite tips.

Tykk og god mineralolje med API rating SJ reduserer åndingen og trykket i veivhuset og reduserer lekkasjer.

 

Disse moderne helsyntetiske "frøkenpiss"-olje som ukritisk fylles på gamle, slitte og trimmede turbomotorer fører ofte til problemer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kjører en agip 10-60 racing olje. Ikke vet jeg men den er blitt annbefalt, har du en formening Bjarte?

Hehehe, du også ja? WHYYYYYYyyyyyyyy????

 

5 stk motorer har hatt veivlagerhavari rundtom her i "det siste". Alle har kjørt med akkurat dette sølet i bunnpannen.

 

Hva er grunnen til at DU har valgt denne oljen?

 

(Nå er jeg spent.) :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte siden ALLE drifte gutta kjører med dette så tok jeg det for god fisk, hva har du å annbefale da?

Ok. Hvorfor gjør de det da? Fordi de bruker hele budsjettet på dekk og trenger billig olje hvor det står RACING på boksen?

Du får spørre dem om HVORFOR og se hvilket svar du får. Kan de f.eks med sikkerhet nevne èn eneste god egenskap med Agip sin vanlige 10w/60 olje?

 

Det er mange gode oljer å velge mellom avhengig av hva man er ute etter og etter hva motoren trenger - og jeg er ikke lenger opptatt av "det beste".

Topp 10 er MER enn godt nok.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...