Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har nettopp byttet hjullager på en 2004 mod. focus. på grunn av ulyd som tydet på veldig slitt/ defekt hjul-lager. Etter bytte, så er den samme lyden tilstede, og har ikkje blitt noe bedre. Lurer på om dette kan være drivknuten rett og slett som lager lyd? Ubalanse i aksel? Er ikkje noe veldig knekking og dunking ved full sving heller.. :huh:

Edit: Kan også legge til at eg føler lyden blir svakere ved clutching. Når den ikkje bremser på gir eller har pådrag.

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

sjekk opplagringa på høyre drivaksel. sitter et lager der som kan støye endel. sjekk også at dekka dine ikke er trapesslitte

Posted (edited)

Har tenkt litt på å prøve med vinterdekka igjen (piggfritt - høyprofil) og se om mye av lyden forsvinner da. Vet sommerdekka støyer, men kan aldri huske det har vert så galt før :blink: Dette er 215/40-17. Dem er også jevnt slitt.

Skal sjekke det lageret. :)

Takker!

Edited by jakob

Posted

Som tuszi her, sjekk dekka. Gikk på samme tabben som deg engang på en Mondeo, bytta lager og så var de brukte hjula jeg satte på som var kilden til støyen.

Posted (edited)

Dekka er helt iorden dem. Om eg husker rett, så er dem nesten helt nye.. Men fant nok feilen idag.

Hadde en liten mistanke om lager på aksel men la bort den mistanken. Når tuzi nevnte lager på høyre drivaksel så kom tankene fort tilbake :) Var dette lageret på akselen som er dårlig, veldig slitt. ;) Kjente på det når noen snurra på hjulet, og det var helt åpenbart ^_^

Edited by jakob

Posted

Kan oppdatere og si at nå er det iorden :) Det var rett og slett som Tuszi sa, lageret på høyre drivaksel. Dette var skikkelig utslitt! :o Men ble bra nå B)

Posted (edited)

har samme lyden på min mondeo..

der er det byttet drivaksler og hjullagere på begge sider og hjullager+bremser bak er skiftet. fremdeles har jeg denne "hjullager støyen"

ikke dekkene som er mitt problem, samme lyden om jeg har billige kina dekk eller premium nokian, continental osv osv..

skal sjekke lageret på drivakselen når min kommer tilbake fra verkstedet. regner med at dette er en enkel sak å bytte selv.

Edited by dohcen

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3