Jump to content

2.8 liter weber 38 forg.motor


cort72

Recommended Posts

hei,har en 2.8 liter som jeg har rengjort/ny pakn.etc, problemet er jeg får ikke den til å gå pent på tomgang/ den stopper da..

(den rister/harker)motor går normalt ved høye turtall og så lenge den får litt choke..

har skiftet all tenningsdeler og renset forgasser,kan dette skyldes. register er mont feil, eller for lite åpning på in/ex-ventiler.?

eller noe annet,håper noen som har tips??

Edited by cort72
Link to comment
Share on other sites

Hva er den 38DGAS(regner jeg med det er snakk om) dysa til da, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 eller 3.0.

 

Du kan jo sjekke klaringene på eksos(og innsug om du mistenker de er feilstillt).

 

Om registeret er feilmontert kan de få slike konsekvenser ja, veksler ventilene på syl. 5 når den står på tenning på syl 1(Fordeler og veivmerke?

 

Hva er tenning justert til?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hva er den 38DGAS(regner jeg med det er snakk om) dysa til da, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 eller 3.0.

 

Du kan jo sjekke klaringene på eksos(og innsug om du mistenker de er feilstillt).

 

Om registeret er feilmontert kan de få slike konsekvenser ja, veksler ventilene på syl. 5 når den står på tenning på syl 1(Fordeler og veivmerke?

 

Hva er tenning justert til?

 

 

 

 

det var forgassere,har har både weber 38 dgas(3.ol),og org.solex eeit,med samme feil!(rister/harker/stopper på tomgamg)(hadde heldigvis en weber 40 dfi-forgasser liggende, byttet til denne,og allt var ok.

Edited by cort72
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...