Jump to content

Starter ikke etter jeg ble fri for bensin! Sierra XR4x4 2.9i 92 mod. HASTER


Kenste

Recommended Posts

Startet opp bilen en dag å kjørte den fremfor garasjen. Så merket jeg at bilen begynte nesten å dø ut (visste at det var fritt for bensin) så stoppet jeg bilen så prøvde jeg å starte igjen men så ville den ikke, startet heller ikke etter jeg fylte på bensin.

Hva kan være galt her?

Takker på forhånd. :)
 

Edited by Kenste
Link to comment
Share on other sites

Den nippelen er der, men syns nesten ikke under pakningen.


Sjekk sikkerhetsbryteren, ellers så kan det være pumpa synger på siste verset, prøv å dunk litt under tanken, elelr rett på pumpa(om du har utvendig pumpe.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Trur jeg har pumpa inni tanken.


Den nippelen er der, men syns nesten ikke under pakningen.


Sjekk sikkerhetsbryteren, ellers så kan det være pumpa synger på siste verset, prøv å dunk litt under tanken, elelr rett på pumpa(om du har utvendig pumpe.

Trur jeg har pumpa inni tanken.

Link to comment
Share on other sites

har prøvd å lete etter den ventilen, men finner den ikke i det hele tatt...

hører ikke pumpen nei, er like stille som når jeg faktisk fikk start såvidt jeg husker.

 

Når du slår på tenninga (uten å starte motoren) skal pumpa gå i ca 2-3 sek.  Dette bør høres helt tydelig.

Hvis ikke starter nok ikke pumpa.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

 

har prøvd å lete etter den ventilen, men finner den ikke i det hele tatt...

hører ikke pumpen nei, er like stille som når jeg faktisk fikk start såvidt jeg husker.

 

Når du slår på tenninga (uten å starte motoren) skal pumpa gå i ca 2-3 sek.  Dette bør høres helt tydelig.

Hvis ikke starter nok ikke pumpa.

 

Har funnet ut at pumpa ikke starter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hvis du måler med test instrumentet ditt på den sikkerhets bryteren din mellom gods og kontakten på bryteren.. 

 

ikke koble fra.. måle inn fra baksiden av kontakten..

 

1. har du 12 v inn?

2. har du 12 v ut?

 

hvis du har 12v ut fra bryteren er alt ok.. bortset fra pumpa.. hvis ikke har 12v inn...

 

ta av listen i førerdøren og finn lednings nettet, finn svart og rød kabel.. ta en nål og stikk inn i isolasjonen og ta en ledning fra bateriet og sett bortpå nålen.. hører du pumpa nå?

 

hvis ja  sjekk det lille brune rele'et i sikrings boksen.. 

 

hvis du har 12v inn men ikke ut av sikkerhets bryteren (etter at du har resatt den)... avisoler og tvinn kablene sammen.. sett stikket på bryteren igjen...   bilstereo Quick fix NO.1... 

 

Jeg har en pumpe du kan FÅ hvis det er det som er problemet (jeg er 99%sikker på pumpa..) men du må gi meg beskjed ASAP for jeg reiser på jobb i korea på tirsdag!

 

grunnen til at jeg sier 99% på pumpa er at jeg har en kompis med en fiesta xr2 som ble kjøpt ombygd med zetech motor.. tidligere var det brukt vanlig gasser tank med en i pumpe trøkt ned så langt som mulig..(@#$$% Lidel løsning) bilen fusket som ville nøkkenved pådrag eller bakke under 1/2 tank da den ikke hadde skvalpe kammer... pumpa skar seg pga tørkjøring.. dette er da snakk om ca 2 sek max hver gang at den da gikk tør... 

som sakt pumpa skar seg og vi bytta til inj. tank og utvendig pumpe...

 

det skjedde ikke mange gangene at pumpa gikk tørr for vi var godt klar over problemet og passet på å fylle ofte... (40 l tank og fylle hver 10-15 liter er ikke morsomt)

 

håper dette hjelper deg (og andre) å forstå litt mer om hvor ømfintlige disse pumpene egentlig er for tørrkjøring

 

Hilsen Tormod

         40737077

 

edit:  kriv leif..

Edited by HIFIUBBEN
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...