Jump to content

Rst Bruker #¤*% Mye Bensin


thewizard

Recommended Posts

Nå har jeg ikke hatt denne bilen så lenge (rst 89mod)

har brukt den litt de siste dagene.. har nå kjørt 20 mil.. og brukt 33 liter med bensin... og jeg har kjørt PENT!! har ikke vært hard på gassen i det hele tatt..

 

noen som har noen forslag til hva slags evt justeringer/deler som må gjøres/skiftes!

 

Svar mottas med stor takk

Escort RsTurbo S2
Link to comment
Share on other sites

Guest Trespasser

Har samme problem... Min og sluker bensin uansett kjøring. Lurer litt på hva det kan være!

Link to comment
Share on other sites

Guest xsiv

Det var en stund tilbake da var det en sierra som hjernen hadde fått seg en kakk og hadde gått over i "nødmodus" som dem sa på fint, og den drakk noe så usakelig med bensin..

 

 

(Just a thought)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hybrid
regna meg fram til at min da bruker ca 1,60 liter per mil.. dette i da meget jevn kjøring ca 80-90kmt uten å dra den ut noe som helst..

ikke helt den arbeidsbilen jeg hadde forestilt meg!

 

 

Fytte f...n som disse bilene sluker!!! Min drakk som en uthola alkis, men så fant jeg ut at det blei litt dyrt, tok av toppen og gikk over den!! etter at jeg byttet ventil tetningene så bruker den ikke mer max litern på mila...ved blandet kjøring!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kdyescort
regna meg fram til at min da bruker ca 1,60 liter per mil.. dette i da meget jevn kjøring ca 80-90kmt uten å dra den ut noe som helst..

ikke helt den arbeidsbilen jeg hadde forestilt meg!

 

 

Fytte f...n som disse bilene sluker!!! Min drakk som en uthola alkis, men så fant jeg ut at det blei litt dyrt, tok av toppen og gikk over den!! etter at jeg byttet ventil tetningene så bruker den ikke mer max litern på mila...ved blandet kjøring!!

 

greit nok at den bruker olje pga tetningene som resulterer i den kjente blårøyken, men det invirker ikke bensin forbruket så vidt jeg vet.. slipper bare olje fra toppen langs ventil stammen (valve guide) å ned i cylinderen.. skal jo **** ikke ha noe me bensin forbruket det :huh: :blink:

Link to comment
Share on other sites

RST er en elendig bruksbil! Ville aldri i verden stolt på den til daglig bruk.

 

Min bruker 0.8l/mil på landeveien med hastigheter fra 80-110 km/t og rett over 1l/mil i byen. Kjører man med høyt trykk kan det være en ide å lage en bryter som setter amalen ut av spill. Napper jeg ut kontakten på amalen synker trykket fra 1.1bar til 0.4 bar. Perfekt for landeveiskjøring og dager med glatt føre. Å sette en bryter på en av de to ledningene til amalen vil ha samme effekt som å nappe ut kontakten.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest Hybrid
regna meg fram til at min da bruker ca 1,60 liter per mil.. dette i da meget jevn kjøring ca 80-90kmt uten å dra den ut noe som helst..

ikke helt den arbeidsbilen jeg hadde forestilt meg!

 

 

Fytte f...n som disse bilene sluker!!! Min drakk som en uthola alkis, men så fant jeg ut at det blei litt dyrt, tok av toppen og gikk over den!! etter at jeg byttet ventil tetningene så bruker den ikke mer max litern på mila...ved blandet kjøring!!

 

greit nok at den bruker olje pga tetningene som resulterer i den kjente blårøyken, men det invirker ikke bensin forbruket så vidt jeg vet.. slipper bare olje fra toppen langs ventil stammen (valve guide) å ned i cylinderen.. skal jo **** ikke ha noe me bensin forbruket det :huh: :blink:

 

Når det lekker olje gjennom ventilene og ned i sylideren sier det jo seg selv at det er vanskligere å få tenning, ergo så bruker jo motoren mer bensin får å få god nok tenning.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest kdyescort

Re Hybrid : Bilen føler på lufta å gir bensin etter det! den føler ikke på olja :P den teorien er jeg ikke med på,, forklar :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Hybrid
Re Hybrid : Bilen føler på lufta å gir bensin etter det! den føler ikke på olja  :P den teorien er jeg ikke med på,, forklar  :lol:

[/quote

 

det er veldig mulig at jeg tar feil her, men det fakta at den gikk magrere etter overhalt topp!

 

greia var at etterhvert så merket jeg at den tente så dårlig at jeg prøvde å fremskyve tenningen litt, da gjikk den penere igjen selvom det sto den røyk no ****** .... da brukte den også betraktelig mye mer bensin!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hybrid
Har justert ned fra 1 bar ned til 0,5 pluss at det har blitt skiftet styreenhet på den.. får se om det blir noe bedre

 

Det ville jo vært midt i blinken å montert en switch bryter til amalen da, så kan du jo bare humpe ned fra 1 til 0.4 når det er lite med di-neros i lommeboka!!

:lol: :lol:

 

Har du byttet hele motorcraft boksen??? Er ikke den vanvittig dyr?? får håpe det bedrer seg da...

Link to comment
Share on other sites

Guest Trespasser

Det er ikke gale i forhold til hva du brukte tidligere... Hva er konklusjonen din da? Var det turbotrykket som var skylda i alt? Hvorfor bytta du motorcraft boksen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...