Jump to content

Om Connect forhjulslager (og bærekuleavdrager samt ABS- sensor)


Caprimaniac

Recommended Posts

Hallo alle med Connect- kunnskap.... Ja, det finnes Ford- mekanikere og andre her inne som kanskje har svar på følgende::::::::::::::

 

Finnes det forhjulslager i handel som er bedre enn andre til en 08 Connect.... Jeg bytta ene siden i fjor og andre i år. Og nå bråker den ene siden like ille som da jeg byttet den i fjor!

Kan ikke være så ille at dette må gjøres annenhvert år? Bilen går i underkant av 20.000 i året. Si 16.000...

 

I går skulle jeg dreie på segringen for å få den i riktig posisjon for at ABS- sensoren skulle gå ned korrekt. Jeg fikk ikke av bærekula.... Finnes det et rimelig og "godt nok" verktøy å anbefale?

 

Så da; når jeg fikk opp ABS- sensoren etter å ha banket den ned etter forrige monteringsforsøk, så jeg at all plasten var strippet av. ABS- lampa lyser ennå, så jeg regner sensoren for kast???? Eller må feilmedling/lampe tilbakestilles?

 

Hva koster en ny ABS- sensor VS????

 

Takker for svar

 

MVH RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Ja, når jeg tenker etter.... Kan hende jeg brukte slegga forrige gang jeg demonterte. Skal huske på det til neste gang.....

 

Hvor man kjøper delene er forsåvidt uvesentlig.... Spørsmålet er ome en produsent (eller fler) har en type hullager som VARER en stund. Gjerne et par år før ulydene kommer..

 

Takker

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Guest freerida

Jeg må bytte dette på min 2010mod nå, etter at de ble byttet på garanti for noen år siden. Av det jeg kan lese så er SKF lagrene de beste, men når det kommer til denne bilen så virker det som det meste er søppel. Aldri, aldri transit connect igjen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...