Jump to content

Hvor er Aux?


demios

Recommended Posts

Hei

 

Da har jeg endelig kjøpt meg en focus. Ble en 2006 focus trend stasjonsvogn. Topp bil men jeg finner ingen aux inngang, har knapp til dette på den innbygde sterioen(CD6000).

 

Så er det noen som vet om jeg må ta ut spillern og etterinstallere dette? Aux er ett must for min del. Håper noen har en løsning på dette.

 

Mvh Steffen 

Link to comment
Share on other sites

har du sån armlene mellom setene? pappa har den der under en luke i 2011 outlanderen sin

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bytt til en ny spiller av kurant merke - så får du mulighet for usb, minnekort, aux og iphone tilkobling - og kanskje viktigst mye bedre lyd :) CD 6000 har elendig lydkvalitet.

 

Har tenkt på det. Men hvor mye arbeid er det å gjøre dette? må jeg skru av hele dashbordet for å frigjøre spilleren? Og hvor mye ledinger og elutstyr må jeg vet bytte? Hvor kan man evt få kjøpt no Plastramme til å sette inn i det eksisterende hullet etter CD6000?

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt på det. Men hvor mye arbeid er det å gjøre dette? må jeg skru av hele dashbordet for å frigjøre spilleren? Og hvor mye ledinger og elutstyr må jeg vet bytte? Hvor kan man evt få kjøpt no Plastramme til å sette inn i det eksisterende hullet etter CD6000?

Spilleren tror jeg du kan vippe ut med sånne "pinner" som man setter inn.    Du får kjøpt overganger på bilxtra\muligens mekonomen osv.. Plastrammen tipper jeg du kan bestille på ebay\ford   :)

Link to comment
Share on other sites

Bestilte mitt hos bilradiospesialisten.

Veldig lett og sette opp.

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste og rimeligste er å skaffe en 1-Din spiller, selv en Pioneer til tusenlappen vil gi et godt løft i lydkvalitet.

 

Så skaffer du deg en slik (med fjerningsvekrtøy) inkludert:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/FP-07-10-FORD-FOCUS-2005-2007-STEREO-FASCIA-FACIA-FITTING-ADAPTOR-PACKAGE-KIT-/160908283987?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AFocus&hash=item2576e19053

 

Hvis du vil ha rattkontrollen til å fungere på den nye stereoen,  så bestiller du ramme for seg selv - og kabler med innebygget styring til rattkontrollen, for eksempel en slik hvis du kjøper Pioneer spiller (som anbefales):

 

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-Focus-C-Max-Steering-Stalk-Control-Adaptor-CTSFO002-for-Pioneer-Stereo-/350514078376?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Terminals_Cabling_ET&hash=item519c4462a8

 

Eller du kan jo også kjøpe en 2-Dins spiller - ser en del bedre ut - men koster mer. Samme kablene, men annen ramme selvsagt.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Ser greit ut, hvis spilleren har de funksjonene du vil ha - pass på å bestille rammen og ledningene med en dag eller to mellomrom, slik at de ikke kommer i en pakke og du må betale toll/mva.

 

Kanskje en slik pakke også:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-132-Ford-Focus-2004-Onwards-Stereo-Radio-Removal-Extraction-Release-x-4-Keys-/150680736950?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item23154594b6

 

Verktøy til å fjerne originalspilleren.

 

Fortelle litt om hvordan det går å bytte spiller og hva du synes om lyden/funksjonene etterpå :)

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, bare et spørsmål, sikkert helt irrelevant, men hvorfor bestille 2-din spiller uten skjerm ? Som Spock sier, du får mange 1-din spillere med fint utseende og god lyd. Og du får sikkert bedre 1-din spillere med DAB+ til 1500-2000,-.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er vertfall at 2din uansett ser penere ut. Og allover er bedre.

 

Men er noen regler for meg selv. Og det er alt en spiller SKAL være av merket: pioneer, kenwood eller alpine. Dette pga dem er somregel det Beate man får.

 

Ville derimot valgt en pioneer med touch skjerm og DVD. Gjerne med Bluetooth om du vil ha handsfree (personlig hater jeg det, hører så dårlig xD)

 

Men alt kommer opp til hva man vil ha. Vil du ha et pent utsende i bilen? Vil du ha bra lyd bare? Eller begge deler? Er pris veldig viktig? Er alt dette viktig ? Hva du ser etter og pris klasse spiller en stor rolle her.

 

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er vertfall at 2din uansett ser penere ut. Og allover er bedre.

 

Men er noen regler for meg selv. Og det er alt en spiller SKAL være av merket: pioneer, kenwood eller alpine. Dette pga dem er somregel det Beate man får.

 

Ville derimot valgt en pioneer med touch skjerm og DVD. Gjerne med Bluetooth om du vil ha handsfree (personlig hater jeg det, hører så dårlig xD)

 

Men alt kommer opp til hva man vil ha. Vil du ha et pent utsende i bilen? Vil du ha bra lyd bare? Eller begge deler? Er pris veldig viktig? Er alt dette viktig ? Hva du ser etter og pris klasse spiller en stor rolle her.

 eneste som er viktig for meg er att det er aux som fungerer, og jeg blir kvitt den stygge ford CD6000 spillern. har bare bilen for å komme meg fra a til b. så uttsende og funksjoner spiler ikke så stor rolle..

Link to comment
Share on other sites

Da hadde jeg tatt den du selv hadde funnet der :) den gir nok kraft til Ford høyttalerne som tilhører cd6000 som er på 20w pr høytaller:)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...