Jump to content

Ladelampe lyser Focus 07


Krisarne77

Recommended Posts

Har en Focus 2007 1,6TDCI. Ladelampen begynte å lyse. Kom så vidt det var på verksted, fikk byttet dynamo og batteri. Verksted startet bil og ladelampen lyste fortsatt. Leste av feilkoder, kun en, for turbo. Det skal sies at bilen rullet de siste metrene til verkstede, da var batteriet helt tom for strøm.

Verksted slettet feilkoden og jeg kjørte hjem, med ladelampe på hele veien. Bilen lader fint, dynamo virker som den skal , men ladelampe lyser fortsatt.

Da jeg kom hjem fant jeg fram min ODB2 gadget for å lese av feilkoder og da dukket ikke mindre enn 7 feilkoder opp.

p1936, P1577, P1632, P0620, U0416, B1318, B2103. Ringte reparatøren som mente de kunne være ledningsnett og irr? Ringte Ford som sa at jeg må levere inn bilen for feilsøk... Hva dette koster kunne han ikke si...

Er det noen som har noe som helst tanker om hva dette kan være? Erfaringer med lignende?

Link to comment
Share on other sites

Problemer med uorginale dynamoer og batterier på disse.

Har hatt flere på jobben som har fått montert dynamo og batteri på mekonomen osv.. 

Virker ikke som det skal etterpå og vi må sette inn orginalt da virker det som det skal.

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

Problemer med uorginale dynamoer og batterier på disse.

Har hatt flere på jobben som har fått montert dynamo og batteri på mekonomen osv.. 

Virker ikke som det skal etterpå og vi må sette inn orginalt da virker det som det skal.

Har vært borti akkurat det samme på jobben. Ringte til Bilxtra som hadde solgt dynamoen (kunde hadde skiftet selv), og Bilxtra mente dynamoen ville lade hvis vi skiftet plassering på to av ledningene på Smart-charge kontakten. Litt skeptisk til dette, så vi monterte org dynamo, ladet som normalt med en gang. Kunde fikk igjen pengene på Bilxtra.

 

Det er ikke alltid det blir billigere på verksteder som mekonomen, Bilxtra, Meca etc ;)

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Ser den med uorginalt... Men selv med samme specs, så slår det altså inn med feil?

Nei det kan fort bli dyrt om en må gjøre dobbelt arbeid... Shit happens...

Bytte om ledningene på smart kontakten gjør jeg ikke. Batteriet lader jo helt fint ved tomgang, rundt 1400 omdreininger, så dynamoen virker jo. Men det forbaska lyset lyser :angry2: .

Konemor har vært på kjøretur i dag og bilen har ikke stoppet... Hun er fornøyd, selv med lys som lyser...

Link to comment
Share on other sites

Ingen overraskelse med defekt dynamo på Focus med Dv6. Var det en org dynamo som ble montert?

 

Er det en spesiell årsak til dette - at det er på denne dieselmotoren? Er det samme problem på resten av Focusene?

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Er det en spesiell årsak til dette - at det er på denne dieselmotoren? Er det samme problem på resten av Focusene?

 

Var en stund vi skiftet ett par dynamoer i uka på disse. Går tross alt en del flere focus'er (2004-2011) med dieselmotor, så har skiftet flest på disse. Årsaken vet jeg ikke, det begynner å lukte svidd bakelitt/kompenter, bli glodvarme eller så tapper de batteriet.

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...