Jump to content

Fjernstyring av dieselvarmer


Kugakal

Recommended Posts

Da har jeg montert inn styreenheten fra Autoplugin mellom min Eberspacher EasyStart R+ (fjernstyring) og min nye Kuga 2013.

 

Dette fungerer veldig bra, behagelig å kunne starte dieselvarmeren med et par tastetrykk på fjernkontrollen en halv times tid før du skal ut å kjøre.

 

Enkel montering var det også, og hvis man kjøper hele settet fra Autoplugin så er det bare plug and play.

 

De har nå også kommet med en løsning slik at du styrer varmeren med en app. Jeg hadde nok valgt den, men jeg hadde EasyStart settet fra før.

 

Jeg har også lagt opp ledning fra batteriet og ut til støtfanger, slik at jeg kan koble på CTEK-laderen iblant. Dette er et must hvertfall hvis bilen mest blir brukt på kortere turer. Det går jo endel strøm ved bruk av dieselvarmeren.

 

http://www.autoplugin.de/en/ford/f3/index.html

Link to comment
Share on other sites

Som du ser på linken så koster det fra 165 euro, alt etter hva slags løsning du vil ha.

 

Firmaet som selger/lager dette holder til i Russland, dette er greie folk som svarer på engelsk ved henvendelser. Forøvrig gikk forsendelsen raskt og greitt?

Edited by Kugakal
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte den nye Kuga'n med diesel i mai. Da bilen ble bestilt ønsket jeg fjernstyrt tilleggsvarmer - noe Ford sa ikke var tilgjengelig. Ser nå at det er tilgjengelig allikevel? Men vær obs på type fjernstyring da jeg har fått info. om at GSM-modulen som jeg ser kan bestilles på nettet ikke nødvendigvis kommuniserer fullt ut med det norske telenettet. Det som sikkert fungerer er fjernstyring via. vanlig fjernkontroll. Noen som har noen andre erfaringer her?  Noen som kjenner typebetegnelsen på Eberspaecher i den nye dieselkuga? Greit å vite hva som sitter nedi der... :smartass:

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...