Jump to content

Sierra v6 mfi


thor89

Recommended Posts

Har en 2,8 mfi som ikke går som den skal når den blir varm. Når den er kald så går den som ei kule,men med en gang choken slår seg av så får den fremdeles for mye bensin(tror jeg).

Oser bensin av eksosen-fusker litt og stopper om jeg trykker inn clutchen ved ca 2000rpm og opp.. Men den er lettstartet da:-) noen som skjønner noe av dette?

Link to comment
Share on other sites

Har en 2,8 mfi som ikke går som den skal når den blir varm. Når den er kald så går den som ei kule,men med en gang choken slår seg av så får den fremdeles for mye bensin(tror jeg).

Oser bensin av eksosen-fusker litt og stopper om jeg trykker inn clutchen ved ca 2000rpm og opp.. Men den er lettstartet da:-) noen som skjønner noe av dette?

Kan være mange ting, men begynn med kaldstartdysa hvis denne henger eller lekker kan det bli som du beskriver her :)

Link to comment
Share on other sites

Tar du av kontakta til den blå dysa på siden på plenumet. er symtoma fortsatt like da er det mest sannsynlig oppvarm regulatoren styretrykk i fronten ved termostathuset der vannslangen går ut til radiatoren.  i den firkantede delen går det bensinledninger oppå-. er en hvit kontakt på den og vacum slange ved siden av. når er kald er det kontakta der som kjører strøm inn å varmer opp en fjær som gjør at blandingen blir fetere. kaldstart. denne kan det ha skjedd noe med og. så prøv å ta av kontakten her og å se om det skjer noe. feilsøkningsverktøyet er et manometer man kobbler på mengdemåleren på den slangen i senter som går bort til oppvarmregg.her kan du dra på tess å kjøpe deg en dobbel banjo skrue med pakning med utak til slangenippel.ha på slange og kobble på et manometer og les av trykket. kald motor har ca 1.0bar trykk. og varm skal ha 3.5bar på tomgang. er det her kun 1bar eller under 2.5bar så er det gale med den delen og den må skiftes ut eller repareres å det er litt jobb. har drevet med dem her selv.

 

Ellers slik for moro om det ikke er noe av det andre. her. så hadde jeg noe liknede symtomer på en en audi 80 jeg rep og atter masse feilsøking så bytta jeg bare coil ledning og alt ble iorden. den funka fint når den var kald men varm da hørtes det ut som drukna motoren ,men var rett og slett for dårlig tenning til plugga og masse uforbrent eksos kom ut bak .:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Har en 2,8 mfi som ikke går som den skal når den blir varm. Når den er kald så går den som ei kule,men med en gang choken slår seg av så får den fremdeles for mye bensin(tror jeg).

Oser bensin av eksosen-fusker litt og stopper om jeg trykker inn clutchen ved ca 2000rpm og opp.. Men den er lettstartet da:-) noen som skjønner noe av dette?

De har egne hus for tro....

Kjør den varm og la den stå på tomgang i 5 min. Ta ut tennpluggene og sjekk fargen. Hvis de er kullsvarte kan du justere CO skruen. 90 graders mot klokken magrer blandingen mye.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...