Jump to content

Regler ang. kjøp av veteranvrakbiler


84Granada

Recommended Posts

Jeg fikk høre av en kollega at man kunne få kjøpt ut biler som var 30 år eller eldre av bilopphuggerier, og fremdeles få skilter på dem igjen.

Etter det han visste kunne man bare kjøpe bilen rett fra opphuggeriet til den prisen man ble enige om, så få bilen i godkjent stand å møte opp hos BT så de gikk gjennom det tekniske og lagde nytt vognkort.

 

Det jeg lurte på er om det er noen her som har mere informasjon rundt dette?

Tenkte jeg skulle forhøre meg litt mere om dette, så jeg hadde mere å legge på bordet om de hos bilopphuggeriet ikke vet om reglene..

  • Like 2

- 84 Ford Granada 2.3L Jubileum Lincoln

2u97toj.png

Granadadeler eller rimelig granada til salgs? Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet, skal det ikke være mulig.

 

Opprettere o.a. kjøper opp vrakbiler via forsikringsselskapene. Retter, skjøter, fikser og får biler på veien igjen. Lenge siden jeg var borti dette, så sannheten kan ha gått i glemmeboken og reglene kan være endret....

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet, skal det ikke være mulig.

 

Opprettere o.a. kjøper opp vrakbiler via forsikringsselskapene. Retter, skjøter, fikser og får biler på veien igjen. Lenge siden jeg var borti dette, så sannheten kan ha gått i glemmeboken og reglene kan være endret....

 

Tror heller ikke det er mulig å kjøpe biler, som er registrert vraket. Skade biler får man forsatt kjøpt via lukket budrunder til forsikringsselskapa

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut på han jeg snakket med at bilen kom til å bli registrert som en helt ny bil, og ikke en gammel.

Dvs at på en bil som f.eks er fra 1975 kom til å bli registrert for første gang i f.eks da 2013, og ikke 1975, selv om det er en 75 mod.

 

Tror nesten jeg må ta å snakke med BT når jeg er i nærheten av dem..


Plager meg en del, for kom over en granada på som var levert inn, men som utifra det jeg kunne se var helt rustfri..

Edited by 84Granada

- 84 Ford Granada 2.3L Jubileum Lincoln

2u97toj.png

Granadadeler eller rimelig granada til salgs? Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut på han jeg snakket med at bilen kom til å bli registrert som en helt ny bil, og ikke en gammel.

Dvs at på en bil som f.eks er fra 1975 kom til å bli registrert for første gang i f.eks da 2013, og ikke 1975, selv om det er en 75 mod.

 

Tror nesten jeg må ta å snakke med BT når jeg er i nærheten av dem..

Plager meg en del, for kom over en granada på som var levert inn, men som utifra det jeg kunne se var helt rustfri..

Det vil nok bli vanskelig, da en 75mod ikke tilfredstiller dagens avgass krav. Det hender vi er nødt til å registrere biler før nyttår, selv om de ikke er solgt, da de etter det nye året, ikke blir godkjent som første gangs reg lenger. Husker vi gjorde det på jobben på de siste Mazda pickupene bla.

Kompisen min, sa at man må søke til tolldirektoratet og biltilsynet for å ha en sjangs

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Det vil nok bli vanskelig, da en 75mod ikke tilfredstiller dagens avgass krav. Det hender vi er nødt til å registrere biler før nyttår, selv om de ikke er solgt, da de etter det nye året, ikke blir godkjent som første gangs reg lenger. Husker vi gjorde det på jobben på de siste Mazda pickupene bla.

Kompisen min, sa at man må søke til tolldirektoratet og biltilsynet for å ha en sjangs

Ble vel mere ment som at det ble som med en importbil, årsmodell er samme men registrert første gang i norge blir da i 2013.. f.eks

Edited by 84Granada

- 84 Ford Granada 2.3L Jubileum Lincoln

2u97toj.png

Granadadeler eller rimelig granada til salgs? Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...