Jump to content

Kunnskap om MK3?


MrFord

Recommended Posts

Jeg skal etterhvert bytte ut frosken for noe nyere og diesel

Og en MK3 Mondeo er vel i min prisklasse.

 

Men jeg er ute etter å lære litt om disse bilene før jeg evnt kjøper.

Så om folk kan komme med kunnskap rundt disse bilene,

altså kjente feil og mangler som jeg burde være ekstra obs på

 

Og et underspørsmål, forskjellen på 2.0 tdci med 115 og 130 hk, er dette bare oppsett eller er det større turbo osv?

 

Håper at dere kan dusje meg med kunnskapen deres :lol:

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Se opp for de som har gått langt, kjent feil er dyser som lekker. Dette gjelder ikke bare Ford, men samme motoren finnes også i bl.a Jaguar. Bremsekalippere bak er også dårlig på dem, krever vedlikehold i form av rengjøring og smøring. Andre ting som kan nevnes med stikkord: "slamrestag", EGR og el-nett i bakluke :)

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at el nettet i bakkluka, er noe utbredt problem. Linkarmer, caliper og håndbremswirer, egr, fremre foring på "reaksjonsstaget" bak, knekkte fjører fr og bak, rust bremserør bak, rust bærebroer bak og rust dører, bakluke og panser er de vanlige gjengangerene

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Enig. Har jobbet med disse siden de kom i 2001 og eneste el feilen i bakluka jeg har sett er bryteren og skiltlamper.

De tingene glemte jeg, men er også relevante ja. Var også endel problem med de tidlige dieselpumpene, som produserte spon. Dette har jeg ikke sett noe til på mangen år, så det problemet er nok luket vekk. Dieselvarmeren,  trenger overhaling, er og en gjenganger

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at el nettet i bakkluka, er noe utbredt problem.

 

Om det er så valdig utbredt problem vet jeg ikke, mem jeg har vert borti 3 stk på kort tid her lokalt. Jordingsfeil eller "knekkt" isolasjon i overgang luke-kaross :)

Link to comment
Share on other sites

Om det er så valdig utbredt problem vet jeg ikke, mem jeg har vert borti 3 stk på kort tid her lokalt. Jordingsfeil eller "knekkt" isolasjon i overgang luke-kaross :)

Klart det er en utsatt plass på alle biler, har bare vært borti 1 slikt tilfelle på disse siden kom. Kan nok være et kommende problem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...