Jump to content

short shift til sierra


Levi_ailj

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest sierrasedan

Sånn, kjøpte SHORTSHIFT fra RALLY DESIGN som Combatkit anbefalte. Denne er nå montert. Må nok si meg MEGET fornøyd med resultatet, men være bare OBS på at den stanga som er avbildet hos RALLY DESIGN IKKE følger med! Men, ellers er det bare en ting å si: Rett og slett RÅTT......ANBEFALES!

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrasedan
høres bra ut.. da gleder eg meg til delene mine kommer.. hvor mye kortere ble det?? org stang eller?? skal kappe min langt ned.. :)

 

Har jo ikke akkurat MÅLT hvor mye kortere det ble. MEN, kan love deg at du merker bra mye forskjell.....tror ikke du skal kappe den stanga så altfor mye.....ble litt hardere å nappe i stanga :P Tenkt å kappe den mye eller? Kjører med original stang...foreløpig!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n
her er et bilde av shortshiften min..

forlenget delen under "ledde" med 10mm.

vist jeg skal lage en til så kommer jeg til å forlenge med ca 12-13mm..

 

Hvordan forlenget du den?

Syns det ser ut som en liten sveisefuge der...

Link to comment
Share on other sites

høres bra ut.. da gleder eg meg til delene mine kommer.. hvor mye kortere ble det?? org stang eller?? skal kappe min langt ned.. :)

 

Har jo ikke akkurat MÅLT hvor mye kortere det ble. MEN, kan love deg at du merker bra mye forskjell.....tror ikke du skal kappe den stanga så altfor mye.....ble litt hardere å nappe i stanga :P Tenkt å kappe den mye eller? Kjører med original stang...foreløpig!!!

 

ok.. har planer om å kappe den helt ned til den tykke klumpen på stangen.. slik at en ny girkule ligger helt nedpå den.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrasedan
høres bra ut.. da gleder eg meg til delene mine kommer.. hvor mye kortere ble det?? org stang eller?? skal kappe min langt ned.. :)

 

Har jo ikke akkurat MÅLT hvor mye kortere det ble. MEN, kan love deg at du merker bra mye forskjell.....tror ikke du skal kappe den stanga så altfor mye.....ble litt hardere å nappe i stanga :P Tenkt å kappe den mye eller? Kjører med original stang...foreløpig!!!

 

ok.. har planer om å kappe den helt ned til den tykke klumpen på stangen.. slik at en ny girkule ligger helt nedpå den.. :)

 

 

Hmmm....ja, du får prøve å kappe den så langt nede, MEN, trur det blir i meste laget.....hadde tenkt å ta 5cm av stanga.......du får gi tilbakemelding når du har kappa, så får vi høre hvordan det ble!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sierrasedan
hvordan monterte du kittet??  står å kødder med mitt nå.. har ødelagr en stang..  :angry:  :angry:

 

 

Hvis du bare følger den anvisningen som følger med, er det ingen problemer!!

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrasedan
fikk den sammen.. til slutt.... hvordsn er din revers?? som org stang?? må presses ned før du putter den i revers?? min sklir rett inn.. farlig  :ph34r:  :ph34r:

 

 

Alle girene er som før, bare mye kortere girskift..... B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da har eg bygget sammen min shortshift kit fra Rallydesign.

 

for dem som lurer, så har eg tatt noen bilder:

 

demonter til slik, den sorte kulen sitter FAST, slå med hammer til den løsner, sakl ned mot den tynne delen: post-8550-135949977106_thumb.jpg

 

monter etter rekkefølge med delene fra rallydesign: post-8550-135949981346_thumb.jpg

 

kulen SKAL slåes så langt inn som mulig, ellers får dere kødd som eg hadde med min, at den glir i revers når du vil ha den i 1.

 

post-8550-13594998631_thumb.jpg

 

over skiven som holder gummihetten på plass brukte eg slangeklemme, fordi den plastikkdriten som rallydesign sendte med, passer ikke, den er for stor

 

post-13926-135998345278_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

kan du si litt mer nøyaktig hvordan du tar den fra hverandre? hvordan får du av den øverste ringen uten å klippe den over?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

da har vi mekka en selv..brukte ikke akk lange tiden, forlenga vel med ca 1-1,2cm går nesten i rev selv men må ta i litt da, virker som du nesten slipper å trykke den ned, kanskje ta og slipe "hylsa" litt lavere. Ellers så blei den jo mye bedre å gire med, så vidt jeg trenger å flytte spaken mellom gira, digg uansett :)

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest oddev
ca 1cm ikke så mye mer iallefall

 

 

Da passer det fint med noen M10 muttere, som i den selv-mekk varianten da : )

Link to comment
Share on other sites

Guest Excaliburzz

Til dere som allerede har gjort dette, hva gjorde dere med glippen som oppstod mellom skrulokket og kassa når dere spacet ut?

For hvis dette er åpent så vil det jo komme masse dritt i kassa(overføringshuset)

Edited by Excaliburzz
Link to comment
Share on other sites

bare fylle det opp med no :P hehe...kjøpte kit jeg og der fulgte dte med en alu ring som er forma som lokket. ikke no vanskelig å lage om du har no metall

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest epcz

okok! da er det avklart.. men ka skal eg med mutrene og 8mm skruene ?

 

og hvordan får eg av girstangen? hehe må den løsnes under bilen? mt75 girkasse er det ikke det den heter?

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev
bare fylle det opp med no :P hehe...kjøpte kit jeg og der fulgte dte med en alu ring som er forma som lokket. ikke no vanskelig å lage om du har no metall

 

Er ikke det bare å tette med noe aralditt eller noe i den duren da?

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev
hvordan forlenger jeg den delen som skal forlenges da?

Slik jeg skjønte det:

Er ingen del som skal forlenges, man flytter opplagringen i girspaken oppover på stangen, som gjør at man for en "forlenget" del på undersiden. Dette resulterer i noe tyngre giring.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...