Jump to content

Retting av ford sierra


drev91

Recommended Posts

Bare lurte på hvor lett det er å få rettet ut en sierra, event hvor lønnsomt det er.

Er litt plaget med plasseringen av dempertårn på førersiden, det sitter klistret inntil bremsevæske tanken. Ganske sikker på det ikke skal være sånn og er sikkert ikke noe billig å få det retta ut igjen??

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig litt klar over det blir dyrt dessverre, men er vel fult mulig å få den fin igjen?

 

Kjøpte egentlig bilen kun for cosworth felger/ratt og intriør.

 

Men så vil jeg jo gjerne ha en sedan før 89 mod da, men er vel ikke alt man kan få på veien igjen :/

Link to comment
Share on other sites

klart du kan få bil av dette igjen :)

Men vil nok koste mere en det smaker desverre.

Har du ikke noen som kan hjelpe deg gjærne med en jigg en helg til en meget kompispris, så blir dette dyrt.

Har fått seg en bra trøkk der. Inn og opp og sideveis ser det ut for.

 

en mulighet er jo at du hører med en skole på karrosseri linja, om de har lyst på en fin jobb :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er bra for rust, så kan du jo vurdere å skjære ut innerskjerm fra en annen bil å sveise inn, er man lur prøver man å borre ut punkter så langt det lar seg gjøre. Sett at vangen er hel, noe det fort kan hende at den ikke er. Passer radiatoren i begge sider i nedkant?

 

Greit å ha en annen bil å kontrollmåle litt på, og drive med litt kryssmålinger til det blir bra.

En kan jo prøve seg litt også, i verste fall er det noen timer tapt. At man kan få festa bilen godt i "bakken", og dra i dempertoppen med kjetting, men skal litt til for at man får det bra på den måten.

Alt spørs jo hvor mye arbeide du vil legge i det, sette det vekk er bare å glemme tror jeg.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre ikke en radiator å prøve med.

Men staget som jeg nå har klart å glemme navnet på. Som går fra bærearm til bærearm har fått seg en knekk.

 

Å sveise tror jeg ikke jeg er riktig person til dessverre.

 

Etter husker min må vel dempertårnet ca 3-4 cm fram og ut mot siden. Påståelig fikk bilen trøkk opp å bakover sa han som kjørte av med den.

 

 

Men den er bra for rust, men etter nærmere ettersyn så er kanalene ihjel bulka..

 

Og ett litt annet spørsmål. Er det samme type veiv som i is en på de her? Samme topp å uten utsparing? For dyser til innsprøytningen?

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, en kan jo prøve seg med litt retting om en greier å få bolta bilen fast i bakken, for en utrolig kraft med kjetting og en strammer. Men du får det neppe bra uten jigg.
Er nok enig at den nok egner seg best som spiker, selv om dette er fullt reddbart.
Tenkte nå litt mere at man kan jo prøve, i verste fall blir det ikke bil av det.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...