Jump to content

Startproblemer på 2.9i


D.D.Wernberg

Recommended Posts

Heisann!

 

Per dags dato er jeg inne til førstegangstjeneste og får derfor lite tid til bila heme på garn. Monterte en 2.9i i ene sierran før innrykk og det gikk som ei kule uten problemer bortsett fra litt dårlig kjøling med slurevifta, så her blir detr montert el vifter. Men problemet mitt merka jeg forrige perm da jeg skulle vekke den til live igjen. Fylte på litt bensin og den starta, men fjuska litt, men kom seg etterhvert.. stoppa den og skulle starte, men da ville den ikke starte, fylte vel ca 5l bensin og den starta tvert og gikk 2-3min før jeg stoppa den for så å skulle starte igjen, men da ville den igjen ikke starte, så fylte jeg på mer bensin og den starta tvert og sånn har jeg måtte drevi på for å få start. Det skal å sies at bilen ikke har blitt kjørt når jeg har feilsøkt, men bare stått på tomgang, så mulig det har stått seg ihjel og kanskje går seg til når jeg får brukt den litt.. men liker dette dårlig, siden den også har kokt noen ganger så ser for meg å bytte toppakninger i nærmeste fremtid å. Er det noen som har vært borti lignende før, kan den virkelig bruke 5l+ på tomgang på et par minutter? Ikke LMM,  så kun lambda som styrer her. Kan heller ikke merke noen lekasje. Lå på ca l på mila før den ble parkert.

Ser for meg bytte av filter og plugger i første omgang så om noen har noen andre tips så tas disse i mot:)

 

Takker på forhånd

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Dårlig bensinpumpe?
Du kan prøve å lufte på fuelrailen, sleit med å få start på min 2.9 etter stillstand og montering i Granada, luftet ved å tvangskjøre pumpe og åpne shrader-ventilen på railen med en skrutrekker.

Noe du ikke har koblet til eller endret på?
Tur/retur koblet rett?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Sitt en cosworth pumpe der som jeg vil tørre å påstå er i god stand, merka ingenting før jeg parkerte bilen så tror jeg utelukker den foreløpig. Når du nevner lufting så hadde det kanskje vært en lur ide! For som jeg skrev i første post så kan jeg dra på startern og ikke tegn til antenning - fyller så en skvett med bensin og den starter tvert, så det skal jeg prøve:) Tur/retur var problemet ved første oppstart, men etter å ha klødd meg litt i huet og så bytta jeg om og den starta med engang. Motoren er urørt etter å ha blitt tatt ut av forrige sierran den stod i. Eneste er at den går uten LMM og åpent filter.

 

Kan det ha noe med at når jeg starter bilen så må jeg ha starthjelp pga. dårlig batteri - som fører til at pumpa ikke får nok strøm og klarer å suge opp og fram nok suppe tru?

Edited by D.D.Wernberg

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Er det en LMM-motor(BRC) som går uten LMM`ene?
Skal starte å gå tålig greit for det.
MAP-sensor?

Forøvrig, fikk min til å bruke over 4 liter på mila her.

Hva slags tank er brukt? I-tank eller "ombygd" forgassertank?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Er det en LMM-motor(BRC) som går uten LMM`ene?

Skal starte å gå tålig greit for det.

MAP-sensor?

 

Forøvrig, fikk min til å bruke over 4 liter på mila her.

 

Hva slags tank er brukt? I-tank eller "ombygd" forgasser

 

Kjører uten LMM ja, kun åpent filter og uorginale slainger inn på innsugsmanifoild. Har gått som ei kule hele vegen, bare nå den har blitt litt rar etter å stått ei stund <_< Map sensor har jeg ikke feilsøkt på ennå nei..

Lå vel på ca litern på mila ved normal kjøring.

Sitter en I-tank ja.

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Yes, fikk brodern til å fyre den i går og da kjørte han bare bensinpumpa 2-3 ganger først og da fyran tvert og gikk som ei klokke:D fikk lagt att to fine spor å visstnok:) så da vil jeg tru at pga lite strøm så har pumpa vært litt sein med å snurre og derfor gjort det trasig med å få start, så satser på det får væra det:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...