Jump to content

litt kranglete mt75


dohcboy

Recommended Posts

dohcn har fått d for seg at den skal være litt vanskeli å få i 2 gir, spes når den er kald. noen tips der ?
evnt rett å slett bare bygge om til short shift, man får jo kjøpt kunn selve "kula" til en vettug pris,
girstanga butter oxo i midtkonsollen, kan d være di små foringen i girspak brakkeluren som er slarkete ? hadde nettopp nede å sveisa giroverføringa sia den knakk i helt ved kassa, å da syns jeg egentli at foringene så greie ut

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Klassisk grøtsleiv? Har fått inntrykk av at "klipshølet" i bolten inn i kassa blir romslig. Jeg bytta nylig den skjøtehylsa og så da at de høla var romme. Sikkert gått med slark i mange herrans år :P

Link to comment
Share on other sites

hehe ja sånn typisk mt75 sleiv :P var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..
om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d :P

men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her :P

kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 :P

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

hehe ja sånn typisk mt75 sleiv :P var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..

om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d :P

men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her :P

kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 :P

 

Et oljeskift er vel kanskje heller ikke å utelukke? :) Foringene kan vel byttes først som sist ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe ja sånn typisk mt75 sleiv :P var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..

om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d :P

men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her :P

kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 :P

Må løsne girspak fra stanga som går inn i girkassa, fra underside spakstell. Så sitter sjølve spaken under en segerring. Løsne den og napp opp spaken. Den quickshift kula jeg handla på ebay var et helvete å få ned i plastforinga... Dvs den blei ødelagt :P

Link to comment
Share on other sites

Om du roter fram litt penger så har jeg liggende shortshift som du kan få prøve :)

  • Like 2

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

skifta olja i fjor sommer, gått kanskje 5000 siden da..
er d ikke meninga at man prøver før man betaler truckdriver :P hehe  var d et komplett spakstell ?


pusur, jo kassa blir bedre når den får temp i seg. men fremdeles må man ta litt i spaken å dra den bak så den butter i midtkonsollen :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Betaling først, så kan du heller få tibakebetalt om du leverer den tilbake ;)

http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=1360_339&products_id=2010

Slik en.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

men fremdeles må man ta litt i spaken å dra den bak så den butter i midtkonsollen :P

 

Da har nok Ford gjort en glipp med bilen din og laget hullet i midtkonsollen for lite :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...