Jump to content

Lys avlått i posisjon 0 - Fiesta MK6 2008


eivi91

Recommended Posts

Hei!


 


Noen som vet hvordan jeg kan få lysene til å være avslått når lysbryteren står i posisjon 0? Det er jo typisk for Norge (og sikkert flere) at biler som er solgt nye her blir koblet om på et vis for at lysene alltid skal være på.


På Sierraen var det bare å koble fra en ledning under panseret, noen som vet om det er noe lignende på Fiestaen? Eller er dette noe som er programmert inn på nyere biler?


 


Gjelder en 2008 modell Fiesta ST.


'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Du må inn i bilkonfigurasjonen og endre med data. :)

Vet ikkje om det går å trikse med noe kabler..

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Er dette noe som må gjøres hos merkeverksted? Og er de villige til å gjøre det?

Usikker på om man kommer inn på konfigurasjons menyen med andre dataer enn Ford sin ids. Er ingenting i veien å få det gjort, kan ikke nekte en kunde det. Er det noe spes grunn til at du vil ha det slik? Tror ikke jeg har vært borti noen som vil ha det den veien før

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er vel fordi jeg er vant med det. Setter alltid bryteren enten på park eller kjørelys uansett, så at der er lys i posisjon 0 er egentlig bare unødvendig. Kan jo være greit å ha motoren i gang uten lys på også.

 

Det er ikke for å "gjemme" meg eller kjøre fra politiet eller noe sånt altså, haha.  :lol:

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok kontakt med Ford, og de fortalte meg at denne bilen ikke har programmering-muligheter. Han jeg snakket med foreslo å ta ut sikringen for dagskjørelys F19, eller evt et kjørelys-relé. Jeg har prøvd å plukke ut litt forskjellig, og dersom jeg fjernet F19 så slår ikke kjørelysene seg på i posisjon 0, men parklys, instrumentlys, baklys etc. slår seg fremdeles på.

 

Her er en oversikt over sikringene og reléene på denne bilen.

img0210bv_zps21084c52.jpg

 

Sikring nr. F31 står det er reserve, men der var likevel en sikring. Dersom jeg fjernet denne virket ingen lys i det hele tatt.

 

Han på Ford hadde ikke tid til å sette seg så grundig inn i dette, men han sendte meg koblingsskjemaer til biler både med og uten såkalte "Daytime Running Lights", som jeg kunne studere om jeg ønsket.

 

Er det noen av dere som umiddelbart klarer å se hvordan dette er koblet?

 

MED DTRL:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/12130591/Koblingsskjema/DTRL%20Fiesta%20ST.pdf

 

UTEN DTRL:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/12130591/Koblingsskjema/Uten%20DTRL%20Fiesta%20ST.pdf

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...