Jump to content

Regnsensor-radio


Toremann

Recommended Posts

Hei jeg har et par spørsmål som eg håper å få svar på:

 

1)

Jeg opplever av og til at på min kuga 2010 når jeg starter bilen første gang om morgenen for å kjøre så vil ikke regnsensor eller interval bryter virke. Jeg må kjøre inn til siden og stoppe motoren for så og starte den igjen da virker regnsensor som den skal. Hva kan dette skyldes, hva gjør jeg feil, kan dette rettes på?

 

2)

Om morgenen når jeg starter bilen så trykker jeg en gang på start knappen og ser glødelampen lyse og radioen gir lyd, når glødelampen slukker så tar jeg inn clutsjen og starter motor, men da har allerede radioen vært på og slår seg av og på igjen i det eg starter, men da kommer ingen lyd. Da må jeg fysisk slå radio av og på før det blir lyd, er dette normalt. Burde det ikke være lett og la radio ikke miste strøm i startøyeblikket?

 

Neste gang jeg starter bilen samme dagen så lyser ikke glødelampen i det eg trykker start så da trykker jeg den til bilen starter og da kommer det lyd i radioen med en gang.

 

 

Ble mye å og holde styr på her, håper noen skjønner hva eg snakker om :)

 

 

Toremann

 

Link to comment
Share on other sites

Visst viskeren din står på interval, når du starter opp, så skjer ofte dette. Slå av visker før du starter. Lys påvirker også regnsensor, også viktig å holde ruta ren framfor sensor.

Ang radioen, så kan det være en omprogramering, som må til

Link to comment
Share on other sites

Visst viskeren din står på interval, når du starter opp, så skjer ofte dette. Slå av visker før du starter. Lys påvirker også regnsensor, også viktig å holde ruta ren framfor sensor.

Ang radioen, så kan det være en omprogramering, som må til

Takker for tipset

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...