Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er i utgangspunktet ute etter ny fanger, men om noen i Nordland har en brukt en i god stand er det også av interesse. Helst ubehandlet plastikk.

Er det noen som vet hvor man får tak i ny fanger?

• Like 1
Posted

Tvilsomt. Kjøpte en frontfanger til Cosworth for noen år siden fra england. Ble ca 1500 kr i porto.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Alle festepunktene er knekt av. Ellers er den hel. Jeg har boret hull i den for å lage festebraketter slik at jeg slipper å kjøre uten fanger, så vet ikke om det er noe å fikse. Eller... det går kanskje. Skal lakke den uansett.

'

Har prøvd et lim fra biltema som de kaller plastsveis, men strekkfastheten på det var lav. Jeg har uoriginale braketter mellom stålskinna på fangeren og karosseriet, så fangeren har stått litt i spenn.

Posted

Kompis har en ny liggende i plastikk her i "sør". Den kan sikkert sendes nordover for riktig sum :)

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

Posted

Har bestilt fanger fra allcarpartsfast.co.uk. De kunne levere originaldel til 126 pund og 20 pund i frakt. Virker som de kan skaffe det meste og prisene var ikke ille, så håper det er et seriøst firma. Noen som har erfaring med disse?

• Like 1
Posted

Fikk akkurat mail om at pengene var refundert og de kunne ikke skaffe fangeren. De sier at de ikke har nøyaktig lagerstatus på eldre Ford og delene vises da som tilgjengelig i nettbutikken.

Ønsker altså fortsatt å kjøpe fanger!

Posted

Om den du har ikke er veldig ødelagt går det å lappe sammen på ett vis med glassfiber. Jeg har i vertfall gjort det et par ganger. Plastsveising er sikkert enda bedre.

Måtte reingjøre grundig med aceton for at polyesteren skulle feste seg bra.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

• 2 weeks later...
Posted

Fanger er i boks, men skulle hatt et par av de vinklene som man fester fangeren til karosseriet med. De som står på er noe uoriginalt jall i feil dimensjon som er laget i en garasje. Noen som vet delenummer på disse brakettene?