Jump to content

Problem med førerstol på MK4 stv


Lynet85

Recommended Posts

Har et problem der førersetet er løst 5 cm opp ned pga knekt stag i rammen (6 veis el.justerbart) på fører setet, dette har gitt meg en 2er feil på EU kontroll.

 

Ford selv skal ha 9k for rammen inkl arbeid for skifte, jobben kan jeg gjøre selv men fortsatt er 5k dyrt for rammen.

 

Noen ideer hvor man kan skaffe seg en ramme noe billigere? kanskje fra en kræsjet bil? 

Link to comment
Share on other sites

Skrudde av setet i dag for å finne feilen med rammen jeg ble forespeilet fra verkstedet, etter å ha betalt en gang tidligere for å få sveiset staget som tydeligvis var knekt så mente jeg at dette skulle ikke være noe problem da det var bare å leite etter sveisen.

 

Etter å ha skrudd av setet og tatt et par deksler så fant jeg aldri noe sveis, begynte å teste ut mekanismen etter feilen.

Jeg fant feilen, men den er ikke slik jeg ble fortalt av de på Ford at den skulle være, det "knekte" staget viser seg å være 2 plastikk gjennomføringer i et hull som er blitt slitt bort som gjør at boltene på bakre feste får et par mm slakke.

 

skal skifte ut disse for å se om det blir bedre om ikke så går jeg lengre ned i understellet, men utenom dette så fant jeg ingen ødelagte deler.

2015.02.23.16.32.41.jpg?dl=0

 

her mangler det gjennomføringene

 

 

her er en slik gjennomføring som mangler.
2015.02.23.16.34.45.jpg?dl=0
Edited by Lynet85
Link to comment
Share on other sites

Var der i dag og mannen bak disken ble lang i maska da jeg var så direkte og nøye med forklaringen. Men tradisjon tro så klarte han fortsatt ikke å finne bare gjennomføringene, bare en "brakett" til 800kr pr stk. I følge han så var det 2 delenummer i den tsm og han forsto ikke noe av hva de var fornoe. Om "braketten" var en eller begge av de nummerne sa han ingenting om.

Link to comment
Share on other sites

kjent problem dette ja.. hadde en bruktbil mk4 mondeo på jobben vår der kunden klagde på løst sete,
var akkurat samme problemet der. å så svinga jeg innom på ford å da sa di d var et kjent problem, å man bytta bare skinna så var alt i orden, kosta under 1000lappen eller no sånt

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...