Jump to content

El. Feil Transit Connect 1.8td 75 Hk 2008.


Nils 15m

Recommended Posts

Hei, nå trenger jeg virkelig litt input!

 

Problemet er...Bilen starter pr. I dag ikke, startmotor går ikke rundt, hører et lite knepp det er alt, holder jeg nøkkelen litt for lenge etter dette kneppet så ryker det en 20 amp.Sikring på den sikringsboksen som sitter i motorrom.

 

Har i forkant av at bilen nå ikke starter hatt perioder hvor ladelampe lyser i perioder under kjøring, kombinert med feilen at starter ikke slår inn.

 

Har slitt med dette nå i over 3 år uten å finne noe feil, bilen har vært på verksted flere ganger, men ingen feil funnet.

 

-Startmotor er byttet.

-Dynamo er byttet.

-Kabler fra Batteri til startmotor er byttet.

-Kabler fra dynamo er byttet.

 

Alle kabler er org. Ford med kontakter osv.

 

Nå starter da som sagt ikke bilen i det hele tatt, jeg bor bare 100m unna mitt lokale Mekonomen verksted, så de var innom med diagnose og fant ingen feil der, batteriet ble også testet og det var helt topp.

 

Hva all verden kan dette være for noe?...

 

Tips mottas med stor takk.

Ford

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Nei, det er ikke prøvd, men tenkte å prøve det. Kan gi rapport etter det forsøket.

Håper det kommer noe gode forslag her nå etterhvert, da det er brukt over 20000,- på deler og feilsøking uten bedring.

Ford

Link to comment
Share on other sites

Da ble det hektet på et slepetau på bilen i dag...startet med en gang, ladelampa lyste da jeg fikk start, kjørte en 3-4 km og lampa slukket og nå starter bilen på vanlig måte igjen.

 

Hva skjer?...Hjelp.

Ford

Link to comment
Share on other sites

Ja...jeg mener det er i meget god stand,det er forøvrig et 80ah AGM batteri fra Biltema, ca 1 år gammelt.

 

Har jo selvsagt prøvd å lade batteriet + at det ble også prøvd med startkabler fra en annen bil uten at det ble noen forskjell.

 

Skal vel uansett ikke få sånne periodiske symptomer om batteriet hadde vært dårlig...?

 

Når alt er i orden slik som nå...hvis man måler ladespenning, så er den 14,6-14,7 Volt med full belysning og varmeanlegget på fullt.

Måler jeg batteriet når bilen er stått over natta, så er den 12,7 volt, måling like etter kjøring viser 13,5-13,7 volt.

 

Jeg finner heller ikke noe system i når dette skjer, det er helt plutselig og veldig tilfeldig, forrige gang jeg hadde problemer var vel i starten på Desember på tur hjem etter en lang tur på ca. 75 mil, fikk problemer de siste 10 milene og slet da ei ukes tid til og fra jobb ei ukes tid, så var alt i orden.

Siste tilfelle var kaldstart med gløding uten varmer til butikken og fikk trøbbel da jeg skulle kjøre derfra igjen.

 

Fremdeles ute etter gode forslag jeg ihvertfall.

Ford

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...