Jump to content

Tenningsnøkkel som sitter fast i tenningen 2004 Mondeo Mk3 Ghia X V6 aut


Erlendgb

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen av dere som kjenner noe triks dersom tenningsnøkkelen sitter fast i tenningslåsen? Som det fremgår av trådtittelen er det en 2004 modell Mondeo med automat, det er snakk om.

 

Satt bilen på verksted i dag for å bytte fjærene, men verkstedet ringer og spør om jeg har opplevd dette før...

 

Har aldri skjedd tidligere...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Aldri hørt om dette. Regner med at de har prøvd alle standardtriksene for vanskelig/slitt nøkkel siden det skjedde på et bilverksted? Så er litt spent på å høre hva som ble løsningen her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med And her, særdeles spent på hvordan verksted stiller seg til dette.

 

Normer/Rettsregler tiltaler fordel for din del. Er du NAF medlem ville jeg tatt en telefon til juridisk avdeling der :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett ymse videoer med forskjellige løsninger kom nøkkelen ut. Løsningen var å sette på brekket, sette den i gir, og så skyve girspaken litt hardt frem i park... Kom faktisk ut på første forsøk. Nøkkelen setter seg imidlertid fast når man bruker den igjen, så jeg lurer på om noe kan ha skjedd med sensor/bryter som registrerer at giret står i park..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...