Jump to content

Ford focus 2008 tdci vil ikke starte. Hjelp!


dIFEO

Recommended Posts

Hei,

Jeg monterte inn xenonkit til tåkelysene. startet bilen og kjørte til butikken. Når jeg skulle hjem fra butikken så merket jeg at den var litt tungstartet. Når jeg kom hjem begynte ABS og antiskrenslampa å lyse. så skrudde jeg av bilen, når jeg skulle starte den igjen "klikker" det bare men ingenting skjer. Målte batteriet og det ligger på 11.60v. Xenonlys og alt virker, men den vil ikke starte. Hva har skjedd? Haster!

Ikke noe problem med bilen før jeg koblet til xenonkitet. 

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Mål spenninga i det du drar den på starteren, synker  den under 10v, så trenger du å lade batteriet

Målte nå, og jeg lader batteriet til imorgen. Det er merkelig at det lader seg helt ut på så kort tid? Er dette normalt mtp xenonkit? Brukte starthjelp og fikk startet bilen. Kjørte et stykke og parkerte bilen, fikk ikke startet etter dette. Men som sagt, har satt på lading, så får vi se. Takk for svar!

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at det ikke er dynamoen?

Ikke noe problem med den før jeg koblet til xenonkitet, nå får jeg ikke startet bilen. Har fjernet xenonkitet og koblet tilbake til original, virker fortsatt ikke. Sjekket sikringer, alle er hele, Kan det være at en relé har gått? altså til tenningen? Står på lading nå, så vi får se imorgen. Takker for svar!

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Hei, målte batteriet i bilen når bilen var av, da var den på 12v, når jeg startet denne , falt volten ned til 11,60 men i løpet av 5 min så var den på 12 igjen, gav jeg litt gass så falt den ned igjen. Har tatt en titt på regreim. den beveger seg litt mot høyre og venstre. samt er det en del som rister veldig (strammehjul/løpehjul)  Er det vanlig at dynamoen ryker, allerede ved 78000km på en 7 år gammel bil?

 

Jeg fikk statisk elektrisk støt når jeg skulle åpne panseret. Dårlig jording?

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Sjekk lading med belastning på. Vet ikke om det går og skifte regulator på disse, men det skulle vel gjøre susen.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...