Jump to content

Tips/Råd om xenonkit


dIFEO

Recommended Posts

Hei,

 

Monterte tidligere xenonkit, kjøpt i Norge hos xtremecar.no. I det øyeblikket jeg koblet disse inn skjedde det masse klunder med bilen. Dynamoen gikk når jeg hadde koblet i disse, kan være en stor tilfeldighet, og om det kan skyldes ballastene fra xenonkit det vet jeg ikke. 

 

Det jeg lurer på da er om jeg kobler inn disse igjen, vil noe bli ødelagt? har nettopp byttet dynamo. Hørt om noe lignende tidligere?

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Monterte på en Golf 2004 modell for en tid siden og da røyk vinduspusser motor.

Måtte kjøpe en ny motor, var ett kjent problem på denne modellen, fantes en ballast som var spesiallaget for denne bilen men testet aldri den.

På en Mondeo 2009 kobler USB avspilling ut i tillegg til at FM radio blir helt ubrukbar, har testet flere ballaster men ingen av dem har hjulpet på dette problemet.

 

Galaxis

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt xenonkit i både fjernlys og spredere i min, ikke hatt noe tull i den forbindelsen.
Mine kit kom i tillegg fra http://www.vvme.com/og var av en ok kvalitet kontra pris.
Har byttet fra xenon til led i sprederne mine, men ikke merket noe tull etter det heller.

Focus_forum_small.jpg - '05 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium
Link to comment
Share on other sites

Har hatt xenonkit på tidligere bil (Bmw e46 2002) og ikke hatt noe problem med dette før. Hørt om noe mer alvorlig tilfeller?

Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue

Link to comment
Share on other sites

Ettermontert xenon er i 9 av 10 tilfeller helt ****** å møte på en mørk regntung kveld! Skriver jeg alltid opp når jeg tar eu!

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på hva slags lamper og reflektorer man har.
Men normalen er at er det halogen i nærlys, la det være halogen i nærlys.
Hva som står i fjernlys spiller ikke like stor rolle, ettersom man skal blende ned når man møter biler uansett.
Halogen-reflektorene er ikke laget for å speile lyset av xenon-pærer korrekt uansett hvordan man vrir og vrenger på det, og vil alltid oppleves som blendende når man møter biler med denne kombinasjonen.

Focus_forum_small.jpg - '05 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...