Jump to content

Sfoffseter rens


Recommended Posts

Hei, har en 84 xr4i så trenger sårt en skikkelig rens etter at den ble sittende utenfor

i 10 år. Har prøvd selv med vask, men inngrodd dritt er ikkje alltid

like vanskelig å fjerne. Dette gjelder då begge framseter, pluss

bakseter, og evt tak.. Noen på nord jæren (sandnes/stavanger å omegn så

kan gjøre denne jobben??

 

Peri

41451402

Edited by Peri79
Link to comment
Share on other sites

På min XR3i cab så hadde jeg samme sak. På den så endte det med at jeg "flådde" alle setene,dvs jeg tok at trekkene og la de i bløt for så å vaske de. Vasket de med vanlig vaskepulver og lunket vann etter at de hadde ligget i bløt over natten. Mye jobb men de ble strøkne. De setene var så møkkete at det glinset i dem fremst på setene foran.

Alternativet er å blande ut vaskepulver i vann, la det stå over natten, og ta det over på en sprayflaske. Dusj rikelig på setene, skrubb med børste og sug opp såpeblandingen med en våtstøvsuger. Du få slike sugere billig på Jula eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Ta ut setene og stim dem på lavt trykk eller med god avstand til dysa. LA dem tørke i 24 timer. Blir som nye.

Gjort det flere ganger :)

Kan gjerne sette dem inn med litt såpe først, men går som regel fint uten også visst du bruker varmt vann.

Edited by Anders Eng......
Link to comment
Share on other sites

Har tidligere lånt meg tepperenser med godt resultat på stoffseter. Om det sitter skikkelig så dusj setene først og vent en stund. Blir tålig bra da :)

 

Edit: La bilen få lufte seg etterpå slik at setene tørker helt.

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...