Jump to content

Bakstilling Scorpio


LHD rs500

Recommended Posts

hei det er vel ikke likt på stv regner jeg med? har en stv stående se.

Nei, er ikke likt på stv, der sitter demperen inni fjæra.

Er det en 2,0l kan det være 3.91:1.Du ser dette på ID plata som sitter på baklokket på diffen. Fint om du  gidder å  sjekke dette :)

 

 

traversen er lik men bærebruene er anderledes

om du ikke har siste typen da som scorpio cosw har

 

Bærebruene bak på Scorpio stv vet jeg er breiere en Sierra. Regner med at det er slik på sedan også. Kan du bekrefte dette dohcboy?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har brukt mk1 Scorpio combi bruer sammen med Sierra travers på Sierra.

Den hadde 7" travers da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Om hukommelsen min er rett så er det på veteranSierran som jeg har nå. Ikke merket noe forskjell på sporvidde nei.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Nei, er ikke likt på stv, der sitter demperen inni fjæra.

Er det en 2,0l kan det være 3.91:1.Du ser dette på ID plata som sitter på baklokket på diffen. Fint om du  gidder å  sjekke dette :)

 

 

 

Bærebruene bak på Scorpio stv vet jeg er breiere en Sierra. Regner med at det er slik på sedan også. Kan du bekrefte dette dohcboy?

etter d jeg vet er det bare innpresset på felgene som er forskjell

 

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

kan sjekke det, men da er du intr i diff og travers eller? og er du i østfold innimellom? eller åssen vil du evt ha det?

Ja, det er jeg :)

 

etter d jeg vet er det bare innpresset på felgene som er forskjell.

 

 

Felgene som sitter på er 7" ET 35 og de ligger jamt med utside av hjulbue med Scorpio bruene. Det gjør de ikke med Sierra bruene, så det må være forskjell på bredden. Har jo seff. kasta Sierra bruene så får ikke fysisk målt :mad2:

319.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...