Jump to content

Ulyder etter fjærbytte


roddis

Recommended Posts

Har fått satt på H&R senkefjærer på bilen. Det kommer en del ulyder når jeg svinger når jeg kjører helt seint. Klakk og klunk liksom :) Han som monterte sier lager er fine, men at det er fjæren som vrir seg når jeg svinger. Skal da ikke være sånn? Har hatt mange biler med senk og ikke hørt sånt...

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke denne Mondeo-modellen men på genrell basis, nei det skal ikke være sånn. Få en til å vri på rattet mens du ser hvor fjærene glipper. Har du monteringsanvisning, sjekk om fjærene er montert riktig.

Riktignok er jo fjærene kortere og om du har orginale dempere kan det være at det blir en miss-match men det skal normalt ikke glippe slik du beskriver.

Link to comment
Share on other sites

Feilmontert fjærbeinslager. Det er to tapper på lageret, det ene skal line med tappen nede på støtdemperen (tappen som er i åpningen i spindelen), mens den andre tappen på lageret skal stå 6 grader fra tappen som liner med støtdemperen. Blir ikke dette gjort, så blir det ulyder, selv med org fjærer.

Edited by Christer_Martinsen
  • Like 1

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Feilmontert fjærbeinslager. Det er to tapper på lageret, det ene skal line med tappen nede på støtdemperen (tappen som er i åpningen i spindelen), mens den andre tappen på lageret skal stå 6 grader fra tappen som liner med støtdemperen. Blir ikke dette gjort, så blir det ulyder, selv med org fjærer.

 

Du virker sikker? Mk4? Da får han fikse det ja...

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...