Jump to content

Radio/navigasjon


Gunkrist

Recommended Posts

For et par dager siden dukket det opp en blå firkant med teksten "Stemmegjenkjennelsen sko feil".  Denne dukker opp i alle menyer/ valg og hindrer bruk av både radio, telefon og navigasjon. Ford i Sandefjord sier det er feil med radioen. Med vanlig arroganse bytter man ikke deler lenger, man sier kjøp ny radio/navigasjonsenhet. Den koster bare 48.000,-  

 

Da har jeg tre spørsmål: 

1 Noen som kjenner problemet og har en løsning på det?

2 Noen som vet av et firma som kan tenkes kunne reparere noe slikt?

3 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette brukt?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Du mister tlf funksjonen på stereoen altså hands-free delen. Er bare å dra ut kontakten, men den sitter bak hanskerom, så litt kronglete å komme til. Modulen kan bytttes, men mulig en nullstilling av den gjør susen også. Noen kan oppdateres via usb utgangen også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan jeg forstå de tilbakemeldinger jeg her har fått slik at radio/navigasjonsenhet består av separate moduler som kan resettes enkeltvis eventuelt skiftes enkeltvis og at Ford-verkstedets påstand om at hele radio/navigasjonsenhet må skiftes ikke er korrekt. Noen som kjenner et elektrofirma i sørnorge som er flinke med slike ting?

 

Etter at dette oppsto har jeg fått et problem til. Det røde displayet i dasjbordet slukker ikke ned. Før lyste det ca ½ time og slukket. Nå lyser det døgnet rundt og tapper batteriet for strøm. Noen med kjennskap til dette?

 

Kan det være en sammenheng mellom disse to problemene?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...